به گزارش خبرآنلاین؛ نطق‌های میان دستور جلسه علنی امروز مجلس،‌ یک نقطه مشترک داشت، «اعتراض به آقازاده‌ها».

محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم خرم آباد و دوره، اولین فردی بود که در نطقش به این موضوع اشاره کرد و گفت: تاسف‌بار است که برخی آقایان کشورمان را در کسوت قطار درجه دو می‌بینند که لیاقت سکونت فرزندانشان را ندارد و آنها را با استفاده از منابع داخلی به کشورهای دیگری می فرستند تا در آنجا زندگی کنند.

جهانبخش محبی نیا نماینده اصولگرای مجلس هم، در بخشی از صحبت‌هایش گریزی به شیوه تربیتی برخی از مسئولان داشت و تصریح کرد: کسانی در مسئولیت‌های کلان کشور قرار می‎گیرند که در بین فرزندانشان، عرضه تربیت یک خادم برای انقلاب را نداشتند. برخی از موالید آنها در ایام انتخابات، در حال تخریب امور هستند و هیچ کسی قدرت و اختیار نظارت بر آنها و جواب خواستن از آنها را ندارد!

نماینده اصولگرای مجلس دهم ادامه داد: متملقین در تمامی سطوح، مزایده نفاق برگزار می کنند و جامعه را از حضور نیروهای مخلص محروم می سازند. دانایان جامعه هر روز به کنج عزلت و پر رویان به صدارت می رسند که حاصلش سوء تدبیر است. سندرم سایش قدرت، تعدد مراکز مداخله و نظارت،‌ گسترش سازمان های موازی، قانون اساسی را به حاشیه می برد و میثاق اجتماعی ملت بزرگ را کمرنگ می کند، هر چند فصل اصلاح قانون اساسی فرا رسیده است. البته این امر با اذن و صلاح دید، رهبری امکان پذیر است.

زنجیره نطق‌های انتقاد آمیز از آقازاده‌ها، به بهروز بنیادی رسید. نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد، تصریح کرد: رئیس جمهور مردمی باید بتواند با فراغ بال امور را پیش ببرد، اما در عمل شاهد فشارهای مختلف بر رای مردم هستیم . چرا رای مردم به این سرنوشت دچار شده است؟ باید جستجو کنیم اعتراض های مردم برای چیست؟ آیا هنوز عومل خارجی موثر هستند یا سوء مدیریت در امور داخلی؟

او افزود: باید بپذیریم تا زمانی که مدیران از بین خانواده‎های الیگاریشی انتخاب شوند و با پرتابی منجنیقی روی پست ها قرار گیرند،‌ مردم عزیز نباید انتظار بیشتری از عملکرد این دولت ها داشته باشند! آیا عقلای ایران محدود به همین چند نفرند؟ البته آقازاده هایی طی روند غیرشایسته سالاری بر مسند قرار گرفته‌اند و قرار خواهند گرفت؛ به نحوی که تا سال های سال ملت نتوانند خود را از کانون های قدرت نجات دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.