به گزارش ایسنا، امین عارف نیا در نشست با دبیران اجتماعی رسانه‌ها، گفت: شهرداری تهران خود را موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها می‌داند و تلاش خواهد شد در یک فضای تعاملی، اطلاع رسانی صریح و شفاف به افکار عمومی در دستور کار قرار گیرد.

مشاور شهردار تهران همچنین از برگزاری نخستین نشست خبری شهردار تهران با اصحاب رسانه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این نشست‌ها به صورت مستمر خواهد بود و همچنین برگزاری نشست خبری هفتگی با حضور یکی از معاونان شهردار در دستور کار مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران است.

وی در رابطه با درخواست برخی از رسانه‌ها برای تعیین یک سخنگو برای شهرداری تهران، تصریح کرد: پیشنهادهایی در این خصوص مطرح شده است اما هنوز هیچ تصمیمی برای انتخابات سخنگو برای شهرداری تهران اتخاذ نشده است.

عارف نیا با اعلام اینکه مرکز ارتباطات شهرداری تهران به دنبال تسهیل ارتباط اصحاب رسانه با واحدهای ذیربط است گفت: سیاست شهرداری تهران رسانه‌داری و توسعه رسانه‌های شهرداری نیست بلکه معتقد به کاستن و محدود کردن ظرفیت‌های رسانه‌های کنونی نیز هستیم. زیرا معتقدیم در شرایط کنونی ایجاد رسانه جدید توفیقی حاصل نمی‌کند.

وی  درباره  دلیل ادغام دو سایت خبری تهران سما و شهرنوشت  گفت: در نظر داریم با راه اندازی یک سایت خبری واحد، اخبار مجموعه مدیریت شهری از معاونت‌ها تا سازمان‌ها و مناطق را به صورت متمرکز و با رعایت اصول حرفه‌ای خبری در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار دهیم.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران خود را در مقابل هیچ رسانه‌ای نمی‌بیند، اظهار داشت: مدیریت شهری جدید تهران قائل به خط کشی‌های سیاسی نیست و این نگاه در برخورد با رسانه‌ها نیز حاکم خواهد بود و از منظر سیاسی با اصحاب رسانه برخورد و تعامل نخواهیم داشت.

عارف نیا با تاکید بر اینکه با وجود رسانه‌ها وزین و معتبری که امروز وجود دارد شهرداری تهران عملکرد خود را از این طریق در معرض افکار عمومی قرار دهد، خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد میزان پاسخگویی مدیران شهرداری را به بالاترین سطح خود ارتقا دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.