به گزارش ایرنا، مهدی در این گفت و گو با تاکید بر این که جبهه ترکمن‌های عراق در پی دستیابی به یک راه‌حل در کرکوک است، گفت: ترکمن‌ها هرگز با کُردها دشمن نبوده و علیه هیچ کس اقدام مسلحانه نکرده‌اند و عامل اصلی وضع کنونی عراق، سیاست عامدانه آمریکاست.

 

وی با بیان این که &#۳۹;آمریکا هیچ‌ وقت خواستار وحدت و رفاه در عراق نبوده است&#۳۹; بیان کرد: هیچ ترکمنی در عراق، مدیرکل، استاندار یا رئیس مجلس نیست در حالی که جمعیت واقعی آنها دوسوم جمعیت کردهاست.

 

وی افزود: اگر ترکیه در سال ۲۰۰۳ همراه با آمریکا وارد عراق شده و &#۳۹;لایحه مجوز یکم مارس&#۳۹; تصویب می‌شد، امروز ۶ میلیون ترکمن در شمال عراق هویت و جایگاه ویژه ای داشت.

 

وی اضافه کرد: بارزانی با برگزاری همه پرسی جدایی با آتش بازی کرد و ترکیه، ایران و عراق متحد شدند.

 

وی مدعی شد: مخالفت آمریکا، اسرائیل و اروپا با این همه‌پرسی نیز حقیقت ندارد چرا که هدف همه این دولتها تجزیه ترکیه، عراق، سوریه و ایران است.

 

وی تاکید کرد: آنها این هدف را با مزدوران نظامی مانند داعش و بارزانی پیش می برند و متاسفانه بیش از هر کسی ترکمن ها از این اتفاق متضرر می‌شوند.

 

مهدی همچنین گفت: گروه تروریستی داعش وارد تلعفر با جمعیت صد در صد ترکمن شد و به همین علت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار ترکمن ساکن منطقه به کربلا، نجف، کرکوک، شمال عراق، آنکارا و استانبول مهاجرت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.