به گزارش ایلنا، علی ربیعی عصر پنجشنبه در مراسم آغاز کار ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه افزود: در چارچوب برنامه توسعه اشتغال از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۵۰ درصد از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده به این منظور، به بانکها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم اعتبارات یارانه ای بخش توسعه اشتغال نیز به این مهم اختصاص یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم شهرستانها از این اعتبارات نیز مشخص شده که تربت حیدریه از جمله آنها است. شهرستان تربت حیدریه علاوه بر این اعتبارات از محل بودجه عشایری و روستایی که شامل شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت است، اعتبار خواهد گرفت.

وی افزود: شهرستان تربت حیدریه با توجه به همدلی، همفکری و دانشی که در آن وجود دارد در آینده نزدیک شرایط بهتری خواهد داشت.

ربیعی همچنین گفت: اگر می خواهیم تغییر و مسیر توسعه اشتغال را طی کنیم راهش توسعه مهارت آموزی است.

وی افزود: در چارچوب برنامه های دولت تدبیر و امید هر ایرانی باید حداقل یک مهارت داشته باشد لذا تلاش می شود با توسعه مراکز فنی و حرفه ای مهارت آموزی افزایش یابد و زیرساخت لازم به منظور اشتغال آیندگان فراهم آید.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: پیش از این نخستین مرکز فنی و حرفه ای تربت حیدریه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و زیربنای ۱۳۰۰مترمربع در قالب پنج کارگاه فعال بود اما در زلزله سال ۱۳۸۹ آسیب جدی دید و دیگر قابل بهره برداری نبود.

محمد رحیمی افزود: خدمات آموزشی این مرکز به ۲۴۰۰ نفر ارائه می شد. که از سال ۱۳۹۱ اقدامات لازم برای ساخت یک مرکز جدید فنی حرفه ای در تربت حیدریه آغاز و امروز کلنگ آن در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع با زیربنای ۳ هزار و ۹۶۳ مترمربع در قالب هشت کارگاه آموزشی بر زمین زده شد.

وی اعتبار امسال این پروژه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام و بیان کرد: در طول برنامه ششم توسعه برای این منظور ۱۳۰ میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به خراسان رضوی علاوه بر شرکت در نشست شورای اداری شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه، مه ولات و کاشمر، چند پروژه را نیز افتتاح یا کلنگ زنی خواهد کرد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.