به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران در حاشیه برگزاری کارگاه بین المللی هاری در دانشگاه شمال آمل از تلاش این موسسه برای تولید واکسن هاری انسانی خبر داد و گفت:: تولید این واکسن در ایران آغاز شده است و تلاش می‌کنیم در کمترین فرصت، واکسن‌های انسانی را به تولید برسانیم.

وی اجتماعی کردن مبارزه با بیماری هاری را موجب ارتقاء سلامت دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف جلب همکاری انجمن‌های حمایت از حیوانات در دستور کار قرار دارد.

بیگلری با اشاره به همکاری‌های خوب انستیتوپاستور ایران و فرانسه، گسترش همکاری برای پژوهش‌های علمی در کنار ارتقاء دانش بشری میان دو کشور را ضروری دانست.

رئیس انستیتوپاستور ایران درآمل گفت: تولید این واکسن در ایران آغاز شده، اما شروع یک واکسن تا تولید هیچ پروسه زمان بندی ندارد و تلاش می‌کنیم در اولین فرصت واکسن‌های انسانی را به تولید برسانیم.

وی با بیان اینکه وجود یک نمونه هاری و گزیدگی یک اورژانس کامل را در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال می‌کند، افزود: از ۶۰ هزار مرگ رخ داده در دنیا بر اثر هاری فقط ۹ مورد برای ایران است و این نشان می‌دهد که سیستم بهداشتی ایران در این زمینه عکس العمل‌های خوبی دارد.

رئیس انستیتوپاستور ایران با اشاره به افزایش مراودات علمی انستیتو پاستور ایران و انستیتو پاستور فرانسه افزود: تعامل خوبی با این مجموعه برقرار شده و تکمیل تعامل‌ها در دستور کار قرار دارد. در زمینه ارتقای دانش بشری میان دو موسسه ارتباط خوبی برقرار شده، اما درباره پژوهش‌های علمی جای کار بیشتری با انستیتو پاستور فرانسه داریم.

بیگلری با اعلام اینکه درباره مشکل هاری وضعیت کشور‌ها با یکدیگر متفاوت است و در ایران نیاز بود منطقه‌ای به صورت پایلوت در نظر گرفته شود، گفت: در آمل اقدامات خوبی انجام شد و برای اجرای پروتکل باید منطقه‌ای به‌عنوان پایلوت قرار گیرد که نقش پایگاه آمل در این زمینه ارزشمند بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.