به گزارش ایرنا، اسکای نیوز افزود که این تعدیل نیرو شامل مدیر اجرائی شرکت، آقای &#۳۹;چارلز وودبرن&#۳۹; که تنها سه ماه از انتصابش می‌گذرد و نیروهای مستقر در دو مرکز واقع در منطقه لنکاشر خواهد بود.
این شرکت انگلیسی ماه گذشته اعلام کرد که سفارش خرید 24 جنگنده را از سوی قطر دریافت کرده است. مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس، این همکاری نظامی را لحظه‌ای مهم در روابط دفاعی انگلیس و قطر توصیف کرد.
شرکت صنایع دفاعی بی.آی.ای سیستمز بالغ ۸۳ هزار نیروی کار در سراسر دنیا دارد که از این میزان ۳۴ هزار و ۶۰۰ تن در انگلیس مشغول به کار هستند. 
بر اساس گزارش‌های منتشرشده مراکز لنکاشر مربوط به تولید جنگنده‌های نظامی است که در آنجا بالغ‌بر 10 هزار نیرو مشغول به کار هستند. 
شرکت صنایع دفاعی بی.آی.ای سیستمز قرار است فردا (سه‌شنبه) تصمیم خود در این رابطه با اعلام کند.
منابع انگلیسی این تصمیم را با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیوند زده اما منابع مرتبط با شرکت یادشده این مساله را تکذیب می‌کنند.
بی.آی.ای سیستمز، شرکت صنایع دفاعی و هوافضایی بریتانیایی است. این شرکت با داشتن بیش از ۱۸٫۵ میلیارد پوند (برابر ۳۴٫۴ میلیارد دلار) فروش در سال ۲۰۰۸، بزرگ‌ترین شرکت دفاعی اروپا و دومین شرکت بزرگ دفاعی دنیا پس از لاکهید مارتین به شمار می رود. 
بی.آی.ای سیستمز در سال 1999 و پس از ادغام دو شرکت بزرگ بریتانیایی به نام‌های مارکونی الکترونیک سیستمز و بریتیش ایروسپیس بنیان نهاده شد. دفتر اصلی شرکت در شهر فارنبورو در همپشایر انگلستان قرار دارد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.