به گزارش فارس، در حالی که واکنش‌ها به تنش‌های اخیر بین دونالد ترامپ و باب کورکر رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا ادامه دارد، ارشدترین سناتور جمهوریخواه سنا از همکار خود حمایت کرده است.

بامداد روز دوشنبه بود که ‌رئیس‌جمهور جمهوریخواه آمریکا در ادامه جدال لفظی با «باب کورکر» رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا، او را باعث و بانی «توافق وحشتناک با ایران» خواند.

 دونالد ترامپ در توئیتر نوشت: «او(کورکر) همچنین می‌خواست وزیر خارجه شود، اما من گفتم "نه، ممنون". او تا حد زیادی باعث و بانی این توافق وحشتناک با ایران است.»

سناتور کورکر در پاسخ به ترامپ گفته بود: «باعث شرمساری است که کاخ سفید تبدیل شده به مهد کودک بزرگسالان. گویا امروز صبح یکی از مسئولان مهد حضور نداشته است.»

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، همچنین در یک مصاحبه هشدار داد مواضع ترامپ آمریکا را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد.

حال، رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنا یک روز بعد از این جدال‌های لفظی، همکار خود در سنا را «فردی با ارزش« خواند و از او حمایت کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «میچ مک کانل» گفت: «سناتور (باب) کورکر، یک عضو با ارزش حزب جمهوریخواه در سنا است و او همچنین در کمیته امور بودجه حضور دارد».

سناتور ایالت کنتاکی افزود: او(کورکر) به طور خاص، در موضوع بودجه که هفته آینده آن را به صحن می‌آوریم، بازیگری مهم در تیم ما است».

پیشتر برخی رسانه‌های آمریکایی هشدار دادند که حملات توئیتری ترامپ به کورکر، می‌تواند اثرات منفی بر دستورکار مدنظر رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره بگذارد به ویژه در موضوعاتی از قبیل برجام و مسائل بودجه‌ای مدنظر کاخ سفید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.