دکتر حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در گفت و گو با  ایسنا، با اشاره به اینکه M.D ph.d،‌ آیین‌نامه جدیدی نیست و چندین سال است وجود دارد و اجرا می‌شود، گفت: عدم اطلاع کافی و یا وجود تحریکاتی از سوی افرادی که نظرات و منافع شخصی خاصی دارند موجب برگزاری این تجمعات می‌شود.  

وی ادامه داد: این آیین نامه سال‌های زیادی است اجرا می‌شود و هیچ تغییر جدیدی هم روی آن انجام نشده است. بنابراین باید ببینیم دلیل اینکه امروز عده ای حضور پیدا می‌کنند چیست.

به گفته وی، متاسفانه برخی افراد رو به روی وزارت بهداشت جمع می‌شوند و نمی‌دانند که چه کسی و با چه دلیلی این دانشجویان را جلو انداخته است در حالیکه ریشه در مسائل دیگری است.

وی تصریح کرد: افرادی به دلیل تفکرات شخصی مساله‌ای را پیدا می کنند و عده‌ای را تحریک می‌کنند و کسانی هم که از موضوع اطلاع ندارند فکر می‌کنند این آیین نامه جدید است و در اعتراض به آن تجمع می‌کنند.

اکبری تاکید کرد: چندین سال قبل آیین نامه M.D ph.d در شورای عالی برنامه ریزی تصویب و ابلاغ شد و البته استقبالی نیز از این آیین نامه صورت نگرفت و کسی از این طریق وارد دانشگاه نشدو بطور کلی متقاضی ندارد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص موضوع این آیین‌نامه گفت: بر اساس این آیین نامه دانشجویان پزشکی در سال آخر می توانند وارد دوره هایph.d  شوند. این موضوع در چندین سال قبل به این دلیل مطرح شد که دانشجویان پزشکی در دوره‌های پژوهشی وارد نمی‌شدند در حالیکه لازم است کسی که پزشک می‌شود دوره‌های پژوهشی را هم بگذراند و کار پژوهشی انجام دهد.

اکبری با اشاره به لزوم تسلط پزشکان به کارهای پژوهشی اظهار کرد: این کار می تواند نتایج مثبتی در بر داشته باشد و پزشکان بتوانند با انجام کار پژوهشی بر روی بیماران نتیجه تحقیقاتی و علمی برای کمک به جامعه داشته باشند.و صرفا به ارائه سرویس و ارائه خدمات درمانی نپردازند.

به گزارش ایسنا،‌ جمعی از دانشجویان تغذیه دانشگاه شهید بهشتی امروز در اعتراض به اجرای آیین نامه M.D phdبدون نظر بورد تخصصی، مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.