به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام) وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای مدعی شد: ایران تلاش می کند تا در منطقه هرج و مرج و بی ثباتی ایجاد کند و توافق هسته‌ای این فرصت را به ایران داد تا با جامعه بین‌المللی همکاری و تعامل داشته باشد اما ایران از این توافق برای گسترش سیاست توسعه طلبانه خود بهره برد.

در این بیانیه ادعا شده است: استراتژی جدید آمریکا برای مقابله با رفتارهای منفی و غیرقابل قبول ایران از جمله برنامه موشکی که امنیت و ثبات منطقه را به خطر می اندازد، اتخاذ شده است.

وزارت خارجه امارات مدعی شد: این استراتژی آمریکا همچنین برای مقابله با حمایت‌های ایران با گروهک‌های تروریستی مانند حزب‌الله و حوثی‌ها و مقابله با دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای همسایه و تهدید کشتیرانی بین‌المللی اتخاذ شده است.

وزارت خارجه امارات در پایان بیانیه مدعی شد: امارات از استراتژی جدید آمریکا حمایت می کند و با آمریکا و همپیمانانش برای مقابله با فعالیت‌های ایران همکاری می کند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا عصر روز جمعه به وقت واشنگتن در اظهاراتی مدعی شد: اقدامات خصمانه ایران تا امروز ادامه دارد و از حامیان اصلی تروریسم در دنیا است.

وی در ادامه با طرح ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران و برجام افزود: با توجه به سابقه جنایتکاری ایران در گذشته و حال اهداف سوء آنها در آینده را نباید نادیده بگیریم.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در پاسخ به ادعاهای ترامپ ضمن فحاشی و اتهام توصیف کردن اظهارات ترامپ گفت: من رئیس‌جمهور آمریکا را دعوت می کنم که هم تاریخ را بهتر بخواند و هم جغرافیا را و هم نسبت به تعهدات بین‌المللی و هم راجع به ادب و اخلاق و عرف جهانی و بین‌المللی؛ ظاهرا ایشان خبر ندارند که دولت آمریکا دولت کودتا را در شصت و چند سال پیش در این کشور روی کار آورد و قدرتی بود که با پول و اعمال نفوذ و استفاده از مزدوران خود حکومت قانونی این سرزمین را سرنگون کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.