به گزارش فارس، گروههای تروریستی «فرقة السلطان مراد  و الجبهة الشامیة» وابسته به ارتش آزاد سوریه در شمال سوریه با هم درگیر شدند.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع خبری معارض گزارش داد که عناصر السلطان مراد در محور روستای «الحمران» واقع در ریف شمال شرقی حلب به مواضع الجبهه الشامیه حمله کردند.

هم اکنون این منطقه  شاهد آماده باش و تنش امنیتی است و ساکنان آن نگران افزایش میزان درگیری و تنش در این منطقه هستند.

به گفته الوطن، مطابق معمول تروریستها به خاطر درآمدهای مالی در شمال سوریه به جان هم افتادند و این درگیری نیز به خاطر گذرگاههای مرزی با ترکیه است.

مسئله تقسیم درآمدهای گذرگاه السلامه علت اصلی اختلاف و درگیری این دو گروه است.

«براء الشامی» سخنگوی الجبهه الشامیه در این زمینه اعلام کردکه پس از عملیات تحویل گذرگاه باب السلامه به نهاد جعلی موسوم به «دولت موقت»، عناصر السلطان مراد در برابر الجبهه الشامیه صف آرایی کرد و جاده ها را بستند، گویا از این مسئله رضایت نداشتند.

به گفته الشامی، برخی از سران عشایر تلاش کردند که مشکلات با السلطان مراد را حل کنند، ولی عناصر این گروه صبح امروز به مواضع الجبهه الشامیه در محور روستای الحمران با سلاح سنگین حمله کردند.

«أحمد عثمان» از مسئولان السلطان مراد در این زمینه تأکید کرد که الجبهه الشامیه گذرگاه انسانی را بسته است و بدین ترتیب امکان عبور و مرور نیست و نیروهای الفرقه الشامیه به محض اینکه عناصر السلطان مراد به این گذرگاه نزدیک میشوند، به سمت آنان تیراندازی میکنند.

مناطق شمالی ریف حلب شاهد درگیری تروریستهای ارتش آزاد است که دراتاق عملیات غیر قانونی «سپر فرات» حضور دارند؛ اتاق عملیاتی که تحت حمایت ترکیه قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.