به گزارش ایلنا، در پی ناکامی غیرمنتظره تیم ملی آمریکا برای کسب جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سرمربی این تیم بروس آره‌نا از سمت خود استعفا کرد. آره‌نای ۶۶ ساله که سرنوشت صعود شاگردانش به جام جهانی در دست خودشان بود، با قبول شکست ۳ بر صفر در خانه ترینیداد و توباگو، قعرنشین جدول مرحله انتخابی جام جهانی در منطقه کونکاکاف نتوانست روند صعودهای متوالی آمریکایی‌ها به جام جهانی را ادامه دهد و به این ترتیب تیم او برای اولین بار از سال ۱۹۸۶ نتوانست به مهم‌ترین رویداد فوتبالی دنیا راه پیدا کند.

آره‌نا که ماه نوامبر سال گذشته جانشین یورگن کلینزمن شده بود، پیش از این هم سابقه هدایت تیم ملی آمریکا را داشت و سال ۲۰۰۲ این تیم را تا مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برد و با این تیم در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم شرکت کرد. او پس از شکست تیمش در ترینیداد و توباگو از ناکامی تیم ملی آمریکا برای رسیدن به جام جهانی به عنوان یک پسرفت بزرگ یاد کرد.

بروس با انتشار یک بیانیه ابراز نگرانی درباره نحوه پیشرفت تیم ملی فوتبال آمریکا برای تورنمنت‌های بعدی را طبیعی دانست اما گفت شک ندارد که پروسه احیای این تیم از همین حالا آغاز شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.