به گزارش مهر، سرهنگ ارسلان کرمی زاده اظهار داشت: از سال ۸۹ با ایجاد دفاتر پلیس+۱۰ روند صدور گذرنامه در این دفاتر انجام می شود.

وی بیان کرد: کسانیکه قصد اخذ گذرنامه را دارند با در دست داشتن اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، اصل کارت پایان خدمت، دو قطعه عکس و سایر موارد به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

سرهنگ کرمی زاده گفت: اداره گذرنامه بر روند کار دفاتر پلیس +۱۰ نظارت دارد و کسانی که مشکلاتی در فرآیند گذرنامه دارند به اداره گذرنامه مراجعه و رفع نقص کنند.

وی با بیان اینکه موافقت همسر برای زنان شوهردار و رضایت ولی برای افراد زیرهجده سال برای فرآیند اخذ گذرنامه لازم است، افزود: گذرنامه زوار اربعین ظرف بیست و چهار الی چهل و هشت ساعت صادر و به آدرس متقاضی ارسال می‌شود اگر نقص داشته باشد چند روزی طول میکشد.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه انتظامی استان کرمانشاه گفت: زائران مطلع باشند که گذرنامه مدرک هویتی است و با گذرنامه فرد دیگری امکان خروج از کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه خروج از کشور به طور غیرقانونی جرم است و با آن برخورد می‌شود، اظهار داشت: مشمولان در حین تحصیل که قصد تشرف به عتبات عالیات در اربعین حسینی را دارند با مراجعه به اداره وظیفه استان با سپردن وثیقه، برای خروج از کشور گذرنامه دریافت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.