به گزارش ایلنا، سرهنگ سعید راستی در جمع خبرنگاران درباره عملیات دستگیری اراذل و اوباش پاساژ علاءالدین گفت: در روزهای اخیر اطلاعاتی از سوی شهروندان و کسبه مجتمع تجاری علاءالدین برای برخورد با متهمانی که اقدام به دعوای صوری و سرقت اموال مشتریان و کسبه می‌کردند و همچنین فروش گوشی‌های بدلی داده شده بود که بلافاصله در دستور کار قرار گرفت.

او بیان کرد: دو هفته کار اطلاعاتی برای  شناسایی متهمان در دستور کارپلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ انجام شد، با برررسی های فیلم دوربین های امنیتی پاساژ و همچنین اظهارات مالباختگان و کسبه ای که از سوی اعضای این باند مورد ضرب و شتم و سرقت اموال قرارگرفته بودند موفق شدیم هویت ۱۸ نفر از سارقان را شناسایی کنیم.

معاون عملیات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ تصریح کرد: بررسی های پلیسی نشان می‌داد همه اعضای این باند به صورت گروهی با یکدیگر فعالیت می کنند و در زمان شناسایی طعمه افراد حاضر با بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و همچنین انجام عربده کشی و استفاده از سلاح سرد از جمله قمه و چاقو اقدام به ایجاد رعب و وحشت در بین کسبه و مشتریان حاضر در پاساژ می کردند.

سرهنگ راستی با اشاره به اینکه در جریان رصدهای اطلاعاتی ماموران پلیس مخفیگاه هر ۱۸ عضو باند شناسایی شد، یادآور شد: شب گذشته در شبیخون پلیسی و با انجام چندین عملیات پی درپی همه اعضای باند در تهران، ری، اسلامشهر و رباط کریم شناسایی و دستگیر شدند.

او با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان بیش از صدها گوشی تلفن همراه اصل و بدل شناسایی و دستگیر شد، افزود: متوسط سنی متهمان دستگیر شده ۲۵ تا ۳۵ سال است و در بررسی ها سابقه دار بودن برخی از اعضای باند برای پلیس مشخص شده است.

معاون عملیات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: پرونده متهمان در حال حاضر برای رسیدگی های قضایی در ناحیه ۳۳ دادسرا در حال پیگیری است، همچنین پرونده های اراذل و اوباش و افرادی که برای مردم، نوامیس و همچنین برای کسبه ایجاد آزار و اذیت می کنند به صورت ویژه و بدون چشم پوشی در ناحیه ۳۳ دادسرا بررسی می شود.

او ادامه داد: اراذل شناسنامه دار باید هر ۱۵ روز یکبار باید به کلانتری محل سکونت خود مراجعه کرده و تست های هویتی اثر انگشت ارائه دهند.

معاون عملیات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ از شهروندان خواست هر گونه اطلاعات درباره ایجاد اخلال در نظم و امنیت را با سامانه ۱۱۰ در میان گذارند و آسوده خاطر باشند که فرزندانشان در پلیس امنیت پرونده های شکایتی و اطلاعاتی آنها را در اسرع وقت رسیدگی می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.