به گزارش خبرآنلاین، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تخلفات منطقه آزاد ماکو موضوعی بود که در دقایق اولیه مجلس در دستور کار قرار گرفت. در مسیر بررسی این گزارش بود که کاظم دلخوش با تکیه بر اخطاری زبان به گلایه از این گزارش گشود و زمانی که لاریجانی این اخطار را درست تشخیص نداد، اسباب تنش لفظی میان این دو نفر فراهم شد.

 

دلخوش نماینده مردم صومعه سرا،‌ گفت: رئیس کمیسیون اقتصادی من را به عنوان سرگروه بررسی پرونده انتخاب کرد. اخطار من این است که به گزارش کارگروه سر سوزنی توجه نشد.

 

لاریجانی به دلخوش، پاسخ داد: ما در قانون چنین چیزی نداریم. این موضوع اشکال آیین نامه ای و قانون اساسی ندارد. کمیسیون مامور به بررسی بوده است و میتوانست کارگروه تشکیل دهد یا تشکیل ندهد. حالا تشکیل داده است اما به نظر کارگروه در کمیسیون رأی نیاورده است.

 

دلخوش در میان صحبت‌های لاریجانی وارد شد و توضیح داد:آقای رئیس من نمی خواهم ادامه بدهم،‌اجازه بدهید مطالب دیگر را نگویم. شما اگر میخواهید اینگونه ادامه بدهید یعنی شأنی برای نماینده ها قائل نیستید.

 

لاریجانی هم خطاب به دلخوش گفت: چرا شأن قائل نیستم؟ اتفاقا این بیان شما نشان میدهد که شأن قائل نیستید. ۱۰ نفر از نمایندگان گفتند که در ماکو تخلف صورت گرفته است. این را به کمیسیون داده اند،‌کمیسیون موضوع را رسیدگی کرد و در حین رسیدگی یک کارگروه تشکیل داد. حالا کارگروه نظر دیگری داشته و کمیسیون آن نظر را نپذیرفته است. کجای این کار خلاف است؟ البته به نظر من احترام به نمایندگان همین است که ما اصرار داریم و به آیین نامه عمل می‌کنیم.

 

برخی در این حین با گفتن احسنت لاریجانی را همراهی می کردند.

 

دلخوش که گویا از لحن صحبت لاریجانی دلخور شده بود. ادامه داد: آقای دکتر ما که به شما احترام میگذاریم اما شما اول صبح اینجوری می فرمایید؟ این نحوه برخورد نیست! من سه دوره نماینده مجلس هستم. لااقل اشکال ندارد به من بگو دلخوش خفه شو و حرف نزن! من ساکت می شوم.

 

لاریجانی که تلاش می‌کرد تا فضا را آرام کند، گفت: خواهش میکنم احساساتی حرف نزنید. اما دلخوش که گویا خیلی از لاریجانی دلخور شده بود گفت که «من اصلا دیگر صحبت نمیکنم. »

 

رئیس مجلس تلاش کرد با توضیح موضوع،‌ این تنش را ختم به خیر کند و گفت: خب به اندازه کافی صحبت کردید دیگر. اخطار آقای دلخوش این است که ما قسم خوردیم باید قانون رعایت کنیم،‌خب قسم خوردیم که باید چه کار کنیم،‌باید آیین نامه را رعایت کنیم. ایشان می گویند رئیس کمیسیون من را به عنوان کارگروه گذاشته و بررسی کرده ایم، اما حرف های من در کمییسیون مورد توجه قرار نگرفت. براساس آیین نامه ما باید به نظر کمیسیون توجه کنیم. اما خب ایشان اصرار دارند. به نظرم بحث را ادامه ندهیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.