به گزارش فارس، یکی از اعضای حزب «گوران» در کردستان عراق گفت، «برهم صالح» یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها برای جانشینی «مسعود بارزانی» است.

 

«رؤوف عثمان» از سران حزب «گوران» کردستان عراق که از احزاب مخالف «حزب دموکرات» به ریاست مسعود بارزانی به شمار می‌رود، امروز پنجشنبه گفت که برهم صالح بیش از دیگران به جانشینی بارزانی نزدیک‌تر است. 

عثمان به وبگاه خبری «المعلومه» عراق گفت: گروه‌ها و احزاب سیاسی کُرد، نشست‌هایشان را برای بررسی موضوع تشکیل دولت نجات ملی در مرحله آتی، ادامه می‌دهند.. افکار عمومی خواستار تغییر فراگیر در اقلیم است».

همزمان با تشدید اختلافات در کردستان عراق، درخواست‌ها برای کناره‌گیری مسعود بارزانی از قدرت بیشتر شده است. 

برهم احمد صالح از سیاست‌مداران کُرد و عضو حزب اتحاد میهنی کردستان بود. او نخست وزیر پیشین کردستان معاون نخست وزیر سابق عراق (نوری مالکی) نیز بوده است.

منابع کُردی می‌گویند که دوره ریاست بارزانی اول نوامبر به پایان می‌رسد و او اعلام کرده است که دیگر خواستار تمدید دوره ریاستش نیست. 

عثمان افزود: برهم صالح از شخصیت‌هایی است که روابط خوبی با بیشتر طرف‌های داخلی و خارجی اقلیم دارد و او اکنون محتمل‌ترین گزینه برای ریاست منطقه کردستان به جای [مسعود] بارزانی است».

پیشتر «عزیز حافظ» نماینده سابق پارلمان کردستان از تحرکاتی برای معرفی برهم صالح جهت نامزدی ریاست دولت نجات ملی در کردستان خبر داده بود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.