به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم سخنان رئیس جمهور آمریکا را سند تایید سخنان رهبری دانست و گفت: امروز به همه دنیا ثابت شد که دولت آمریکا قابل اعتماد نیست و این که چهره آمریکا را رسوا کردیم یکی از بهترین دستاوردهای انقلاب بوده است.

 

اهم اظهارات امام جمعه قم به شرح زیر است:

* قصد آمریکا تغییر محاسبات انقلاب است. با اراده خداوند و تدابیر مسئولان کشور فتنه آمریکا به خودشان برگشت و تمام قدرت آمریکا در منطقه رو به افول بوده و این در حالی است که هیچ اتفاقی در منطقه بدون اراده نظام جمهوری اسلامی نمی‌افتد.

* تحریم عامل قدرتمندی ایران است. قدرت ایران با تحریم نه تنها کم نشد بلکه ایران به محور مقاومت در منطقه تبدیل شد و این نشان عظمت مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی است و این در حالی است که امروز آمریکا در دنیا تنهاترین دولت است.

*سفارش رهبر انقلاب اسلامی به نخست وزیر عراق توصیه‌ای به همه مردم است. رهبر انقلاب به نخست وزیر عراق سفارش کردند فریب امریکا را نخورید و ما هم نباید در برخورد با امریکا غفلت کنیم، ممکن است آمریکا جنگی را به ما تحمیل نکند اما باید مردم همیشه در صحنه و پای انقلاب بمانند تا دشمن جرات ضربه زدن به انقلاب را پیدا نکند.

* آزادی کرکوک نشان عزت مردم ایران و رهبری قدرتمند ایران در منطقه بوده و آمریکا نتوانست با توطئه اسرائیل جدیدی را در منطقه شکل دهد.

*{با تاکید براهمیت رشد عقلی و بالا رفتن قدرت تحلیل مردم در مسائل دینی}: وقتی مردم در جامعه دارای قدرت تحلیل صحیح و بالایی باشند با هر اتفاق دینشان دستخوش تغییر نشده و همانطور که پیامبران مطرح می کنند دین افراد به اندازه عقل آن هاست. هدف امام خمینی(ره) نیز از ایجاد حکومت دینی تقویت بنیه دینی مردم بود. حمایت و یاری کردن برای استقرار حکومت دینی از وظایف همه مردم و شیعیان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.