به گزارش «انتخاب»، اسحاق اسحاق جهانگیری در آیین گشایش بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات افزود: نمایشگاه مطبوعات فرصتی است که در آن رسانه های مکتوب برای ارتقای ظرفیت خود تلاش می کنند.

وی ادامه داد: نمایشگاه مطبوعات مکانی است که همه دور هم جمع می شوند کنار هم می نشینند و با هم گفتگو می کنند.

جهانگیری افزود: به عنوان مسئول بخش اجرایی کشور باید بگویم رییس جمهور با علاقه همه ساله در نمایشگاه حضور می یابند امسال هم برنامه ریزی کرده بودیم اما کثرت کار و برنامه های واجب تری پیش آمد و از من خواستند بیایم لازم است مراتب سپاس رییس جمهور و دولت را به اصحاب رسانه برسانم، خسته نباشید و خدا قوت بگوییم ما صمیمانه از شما متشکریم.

وی گفت : از رسانه نباید ترسید باید کار کرد حتی اگر زبان رسانه تند باشد.

 

ما مکلف هستیم امنیت جامعه رسانه را فراهم کنیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما مکلف هستیم امنیت جامعه رسانه را فراهم کنیم.

جهانگیری در این مراسم با بیان اینکه سعی نکنند با استفاده از قانون، متن را به حاشیه ببرند افزود: روزنامه نگار متخصص حرفه‌ای و با اخلاق نیاز جامعه ماست.

وی اضافه کرد: موضوع تاسیس نظام رسانه‌ای از چهارشنبه به جلسه اصلی دولت آمده است و در مجلس هم بحث می‌شود.

جهانگیری ادامه داد: از وزیر ارشاد می‌خواهم آخرین وضعیت این موضوع را اطلاع رسانی کند.

وی با بیان اینکه توسعه نیافتگی مطبوعات در همه جوانب توسعه‌ای کشور اثر می‌گذارد افزود: رسانه و رشد مطبوعات یکی از اهرم‌های رشد کشور است.

 

مطبوعات هم عامل و هم محصول توسعه هستند

­معاون اول رئیس جمهور گفت: جوانمرگی مطبوعات به دلایل اقتصادی، سیاسی یا قضایی نشان از توسعه نیافتگی کشور است.

اسحاق جهانگیری در مراسم گشایش بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تاکید کرد : مطبوعات هم عامل توسعه یافتگی هستند و هم محصول توسعه کشور ، و توسعه نیافتگی آن بر توسعه همه بخشها اثرگذار است .

وی افزود : مسئولان باید از بیکاری خبرنگاران و اداره غیر اقتصادی مطبوعات نگران باشند و باید برای این معضل چاره اندیشی جدی شود.

جهانگیری دوام مطبوعات را نشان توسعه یافتگی کشور دانست و تاکید کرد : کشور امروز در شرایط تعیین کننده ای قرار دارد هم فرصتها و هم تهدیدهایی پیش روی ماست که لازمه مقابله با انها درک صحیح و واقعی از منافع و سرمایه های ملی و استفاده از فرصتهای تاریخی پیش روست و مطبوعات به عنوان واسط مهم بین جامعه و حکومت نقشی تاثیرگذار در این فرایند دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.