محمد سلیمانی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: جمعیت هلال احمر مهمترین نقش را  در امداد و نجات جاده‌ایی برعهده دارد و جمعیت هلال احمر تحت عنوان کمیته امداد و نجات استان کار خدمات‌رسانی به زائران اربعین را انجام می‌دهد و مسئولیت هدایت این کمیته را مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان انجام می‌دهد.

 

وی با اشاره به استقرار پایگاه‌های ثابت، موقت و سیار گفت: 24 پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی منتهی به شهر مهران استقرار یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در ادامه عنوان کرد: تجمع و تراکم پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر عموما در محور ایلام-مهران است.

سلیمانی افزود: قرارگاه اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران هلال و احمر با تجهیزات آمبولانس اتوبوس آمبولانس کار تسهیل‌گری برون مرزی در ورود و خروج کارکنان انتقال دارو و خدمات و تجهیزات پزشکی به زائران در  عراق را انجام می‌دهد و تاکنون 8 دستگاه آمبولانس و 16 تریلر دارو و تجهیزات منتقل شده است و در صورت بروز حوادث کار انتقال افراد حادثه را از عراق به ایران و بیمارستان‌های ایلام انجام می‌دهد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر ایلام در رابطه با امداد هوایی گفت: وجود دو بالگرد مستقر در فرودگاه ایلام و مهران با تعامل بین فوریت‌های پزشکی اورژانس و پلیس راه افراد حادثه دیده به مراکز درمانی منتقل می‌شوند. 

وی گفت: اسکان اضطراری از دیگر فعالیت‌های هلال  احمر در کمک به کمیته اسکان زائر است که در صورت نیاز ایستایی زائر در مرز و نامناسب بودن شرایط جوی اردوگاه‌های هلال‌احمر با ظرفیت 10 هزار نفر برپا می‌شود.

سلیمانی در رابطه با جانمای این اردوگاه اظهار کرد: سه نقطه برای اردوگاه اسکان اضطراری مشخص شده است که پایانه برکت نخستین منطقه مکانی مشخص شده مورد نظر برای اردوگاه موقت جهت اسکان زائران است.

مدیرکل جمعیت هلال احمر ایلام عنوان کرد: با توجه به تردد زائر و ازدحام جمعیت در پل زائر و پایانه مرزی مهران و کندی تردد وسایل نقلیه تیم موتور امداد مجهز به کمک‌های اولیه از خدمات دیگر جمعیت هلال احمر برای زائران مسیر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.