به گزارش ایسنا، ولی‌الله حیاتی در گفت‌وگویی با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در مرز شلمچه از ساعتی قبل اظهار کرد: هنوز غلظت گرد و غبار زیاد نشده است اما بر اساس پیش‌بینی‌ها شدت و غلظت گرد و غبار تا ساعات آینده در این مرز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر توسط دانشگاه علوم پزشکی آبادان و همچنین مواکب مستقر در مرز شلمچه میان زوار ماسک توزیع می‌شود. همچنین سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۵ دستگاه آمبولانس در مرز شلمچه مستقر و آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: همچنین سه بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه از روزهای قبل استقرار یافته که دو بیمارستان از دانشکده علوم پزشکی آبادان و یک بیمارستان متعلق به ارتش است و این بیمارستان‌ها آمادگی ارائه خدمات درمانی به زوار را دارند.

حیاتی در خصوص آخرین وضعیت تردد از مرز شلمچه عنوان کرد: هم اکنون شاهد تردد روانی در مرز شلمچه هستیم و تمهیداتی در نظر گرفته شده که در ساعات آینده و با افزایش غلظت گرد و غبار نیز خللی در روند تردد زوار ایجاد نشود.

وی بیان کرد: به زائران و افرادی که دارای ناراحتی‌های تنفسی هستند، توصیه می‌شود که در اردوگاه‌ها و استراحتگاه‌هایی که در مواکب و چادرهای مرز شلمچه در نظر گرفته شده، استراحت کنند تا غلظت گرد و غبار در این مرز کاهش یابد.

فرماندار ویژه خرمشهر ادامه داد: سایر مردم نیز می‌توانند تا کاهش غلظت گرد و غبار و بازگشتن وضعیت هوا به حالت نرمال در این استراحتگاه‌ها بمانند. البته اکنون تردد زوار بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.