سید جلال ملکی در گفت‌وگویی، در مورد این حادثه اظهار کرد: ساعت ۱۴:۵۹ امروز پیرو تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ سامانه آتش‌نشانی شهرداری تهران انفجار و آتش‌سوزی در کیلومتر ۹ جاده مخصوص اعلام شد که بلافاصله سه ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: پس از حضور عوامل آتش نشانی مشخص شد حادثه در طبقه اول یک ساختمان چهارطبقه در یک شهرک مسکونی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه بر اثر آتش سوزی در این ساختمان بخش زیادی از واحد شعله ور شده بود و آتش در حال سرایت به سایر واحدها بود اضافه کرد: بر اثر انفجار تقریبا تمام شیشه‌ها و در و پنجره‌های این واحد شکسته و بسیاری از وسایل به بیرون پرتاب شده بودند. یک نفر در این واحد زندگی می‌کرد که به دلایلی قبل از انفجار از منزل خارج شده بود و خوشبختانه کسی در این واحد حضور نداشت.

ملکی با بیان اینکه این حادثه تلفات نداشت ادامه داد: افرادی که در طبقات بالایی حضور داشتند نیز زودتر از ساختمان خارج شده بودند و کسی در ساختمان محبوس نشده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مورد علت حادثه گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که نشت گاز شهری و وقوع شعله و جرقه ناگهانی باعث این حادثه شده است اما کارشناسان در حال بررسی دقیق‌تر علت حادثه‌ هستند.

ملکی افزود: پس از خاموش کردن آتش محل تحویل عوامل نیروی انتظامی و کارشناسان شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.