غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نقل قولی از بهروز نعمتی مبنی بر نقش آفرینی لاریجانی با تشکیل حزب رهروان اظهار کرد: بارها لاریجانی را تشویق کرده‌ام که به دنبال تشکیل یک حزب بزرگ و فراگیر باشد.

وی افزود: حزب رهروان باید قابلیت دربرگیری تمامی احزاب اصول‌گرا و حتی فراتر از آن را دارا باشد چرا که اگر قرار است این حزب مانند دیگر تشکل‌ها عمل کند کارایی چندانی نخواهد داشت.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: چنانچه‌ این حزب به صورت فراگیر تشکیل شود می‌تواند دستاوردهای بزرگی را به دنبال داشته باشد البته این فراگیری منوط به آن است که رهروان بتواند مجموعه تشکل‌های موجود، رؤسا و مسئولان احزاب را در خود ادغام کند و باعث به ظهور رسیدن حزبی مقتدر شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد:‌ اگر چنین امری محقق شود می‌تواند تأثیر به سزایی بر بدنه جریان اصول‌گرایی داشته باشد و  برنامه‌های متنوعی برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ارائه شود ضمن اینکه زمینه کادرسازی و تربیت اشخاص زبده برای حضور در وزارتخانه‌ها و مجلس شورای اسلامی فراهم می شود.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای با مشخصات فوق می‌تواند اشخاص لایقی را جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری معرفی کند که بعدا نیز بتواند مسئولیت عملکرد آنان را بر عهده بگیرد.

مصباحی‌مقدم با اشاره به احتمال حضور علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و آینده سیاسی وی تأکید کرد: به طور حتم لاریجانی به دلیل تجربه‌های سیاسی و مدیریتی درخشانی که دارد می‌تواند یکی از گزینه‌های ریاست جمهوری چهار سال آینده باشد و البته احتمال حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی نیز وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.