به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه تأکید کرد که این کشور موضع اخیر آمریکا در مورد ایران و یمن را جدی می‌گیرد.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای یمنی در ماه جولای از موشک‌های ایرانی «قیام» استفاده کرده‌اند. وی با استناد به این ادعا که اولین بار از سوی عربستان مطرح شد، گفت تهران قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را که ایران را از انتقال سلاح به خارج منع کرده‌اند، نقض کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «الکساندر جئورجینی» معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز در واکنش به این بیانیه هیلی، گفت: «ما شواهد و قرائن [ارائه‌شده از سوی] آمریکایی‌ها را جدی می‌گیریم و پایبندی ایران به تمام قوانین بین‌المللی از جمله ممنوعیت انتقال سلاح بر اساس قطعنامه ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را بسیار مهم می‌دانیم.»

وی با این حال از پاسخ به این سوال که آیا پاریس از اتخاذ اقدامات عملی علیه ایران در شورای امنیت حمایت می‌کند یا نه، خودداری کرد.

پیش از این «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه که قرار است به زودی به تهران سفر کند، گفت تصور می‌کند که دیدار «چالش برانگیزی» با همتای ایرانی خود داشته باشد. 

وی هفته گذشته پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «ما با ایران [در مورد موشک‌های بالستیک] و تلاش مستقیم و غیرمستقیم ایران برای ایجاد کانالی مستقیم تا خاورمیانه، با ایران اختلاف‌نظرهای عمیقی داریم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.