به گزارش تسنیم، مومنعلی دارابی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانواده داغدار مرحوم امین ظفری اهل روستای کوهانی از توابع شهرستان نهاوند با اهداء اعضای بدن جوان ۳۱ ساله خود به هفت بیمار نیازمند اهداء عضو زندگی دوباره بخشیدند تا تپش‌های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.

وی تصریح کرد: با اعلام مرگ مغزی این جوان، پزشکان با خانواده داغدار این جوان ناکام صحبت و در این شرایط از خانواده بیمار درخواست انجام کاری بزرگ و باقیات صالحاتی برای بیمار شدند که خانواده آن عزیز موافقت کردند تا با اهدای عضو عزیزشان یادگاری از ایشان در این دنیا داشته باشند.

دارابی افزود: بیمار مرگ مغزی یک تا هشت نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد و خانواده محروم امین ظفری نیز با اهداء اعضای بدن جوان ۳۱ ساله خود به هفت نفر زندگی دوباره‌ای بخشیدند تا تپش‌های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.

وی عنوان کرد: اهداء عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده‌های ایرانی برای نجات جان بیماران است و این ایثار نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مردم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با اشاره به مراحل اهداء عضو، بیان کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان بیمارستان‌ها و تایید پزشک قانونی به عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت‌نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.