به گزارش بشگاه خبرنگاران جوان، «سیف الله صفراف» معاون مرکز تحقیقات استراتژیک تاجیکستان گفت: با سفر وزیر امور خارجه ایران به این کشور مفهوم «سردی روابط میان دوشنبه و تهران» از بین می‌رود.

وی در ادامه هدف اصلی سفر ظریف به تاجیکستان را دیدار با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور عنوان کرد.

صفراف ادامه داد: گرچه فراز و نشیب میان ۲ کشور در آینده نیز وجود خواهد داشت اما شهروندان تاجیکستان و ایران با یکدیگر برادرند و فاصله بین برادران بسیار مشکل است.

این مقام تاجیکی افزود: ایران و تاجیکستان دارای اشتراکات زبان، دینی و فرهنگی هستند و این موضوع نشان دهنده ارتباط عمیق ۲ کشور است که باعث عدم قطع روابط می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح ساختمان جدید سفارت ایران در دوشنبه گفت: روحیه طرفین در این مراسم بسیار صمیمی بود و برگزاری نشست کمیسیون بین دولتی تاجیکستان و ایران در روزهای نزدیک بیانگر علاقمندی صمیمی و حسن نیت هر ۲ کشور دوست و برادر است.

صفراف در پایان سخنان خود گفت: سردی روابط میان تاجیکستان و ایران از بین رفته و در حال حاضر میان ۲ کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

«جمشید سعدالله اف» سخنگوی وزارت انرژی و ذخایر آب تاجیکستان امروز در صحبت با خبرنگاران گفت: قرار است هیات ایرانی به منظور شرکت در کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و اجتماعی تاجیکستان و ایران در تاریخ ۱۲ نوامبر وارد دوشنبه شود.

وی افزود: قرار است هیات مذکور علاوه بر شرکت در اجلاس مشترک همچنین با نمایندگان مقامات و ساختارهای دیگر تاجیکستان دیدار و گفت و گو کند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز ۸ نوامبر با دعوت طرف تاجیکی از تاجیکستان بازدید و با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور و «سراج الدین اصل اف» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

شب گذشته ظریف به همراه همتای تاجیکی خود در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه شرکت و سخنرانی کرد.

ظریف بعد از این دیدار برای حضور در همایش بین المللی «آسیای مرکزی؛ گذشته و آینده، همکاری برای توسعه و شکوفایی پایدار» عازم ازبکستان شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.