به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی، با تاکید بر ضرورت حفظ شان و منزلت مجلس، گفت: از گزارش کمیسیون اصل ۹۰ و معاونت نظارت مجلس درباره عملکرد دولت در زمینه عمل به قوانین تشکر می‌کنیم، اما این در شان مجلس نیست که صرفاً گزارش بدهد که ۹۰ درصد آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین در موعد مقرر تهیه نشده است.

 

به گزارش نامه نیوز، نماینده اصولگرای شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس افزود: اینکه سال مالی در حال اتمام است و درحالی به بودجه ۹۷ می‌رسیم که فقط ۳ مورد از ۹ مورد آیین‌نامه‌های سال جاری آن هم با تاخیر تهیه شده، جای تعجب دارد. به عنوان نمونه، مسئله مجازات انشعابات غیرمجاز آب و برق قانون دارد اما آیین‌نامه‌اش هنوز تنظیم نشده و مردم مشکل دارند.

 

 وی مدعی شد: آنجا که دولت می‌خواهد از مردم چیزی بگیرد، خیلی زود اقدام می‌کند و حتی اگر مجوز هم نداشته باشد، راهکاری را از گذشته پیدا می‌کند اما وقتی می‌خواهند حق مردم را بدهند، تاخیر می‌کنند.

 

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت در واکنش به این تذکر اعلام کرد: متاسفانه بسیاری از آیین‌نامه‌های بودجه ۹۶ و برنامه ششم که باید تهیه می‌شد، در موعد مقرر تهیه نشده است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تایید تذکر نماینده میمه، برخوار و شاهین‌شهر درخصوص عدم تهیه برخی آیین‌نامه‌های اجرایی اضافه کرد: این مسئله مشکل‌ساز است و دولت باید قدری چابک‌تر عمل کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.