به گزارش خبرگزاری فارس، نماینده ارشد فوتبال قم که بعد از ۱۳ سال حضور در لیگ برتر و ۹ فصل نمایندگی این استان در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران به لیگ دسته اول سقوط کرده، امسال در لیگ دسته اول فوتبال ایران هرگز وضعیت خوبی ندارد.

این تیم برای نخستین بار در تاریخ فعالیت چندین ساله خود به بخش خصوصی واگذار شده اما گویا مدیریت و شرایط فنی چندان مناسبی در آن وجود ندارد، زیرا نماینده فوتبال قم در ۱۳ هفته سپری شده از این بازی‌ها آن‌قدر بد نتیجه گرفته که در بین سه کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد.

* واگذاری مدیریت صبا به اسپانسر

صبای قم در دو هفته آغازین بازی‌های این فصل با مدیریت هیأت فوتبال قم به میدان رفت و یک تساوی و یک باخت در کارنامه خود به ثبت رساند اما از هفته سوم این رقابت‌ها که مدیریت صبا به اسپانسر واگذار شد، وضعیت این تیم چندان تغییری نکرده و همچنان نماینده فوتبال قم در ناکامی به سر می‌برد.

نتایج ضعیف تیم صبای قم در 12 هفته بازی‌های این فصل منجر به کناره‌گیری هومن افاضلی از سرمربیگری نماینده فوتبال قم شد و این تیم در هفته سیزدهم بازی‌ها بدون سرمربی در میهمانی تیم نساجی مازندران به میدان رفت اما به ششمین باخت این فصل تن داد.

* ششمین باخت صبا در مصاف با نساجی

اگرچه خبرها از بازی خوب صبای قم مقابل تیم بالانشین نساجی مازندران حکایت دارد اما مهم نتیجه‌ای است که در پایان این دیدار به ثبت رسیده و با باخت یک بر صفری که صبا در این دیدار متحمل شد، حالا می‌توان صبا را از نظر تعداد باخت، تیم 6 تایی‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران لقب داد.

در جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتبال ایران تیم صبای قم در حال حاضر با یک برد، 6 تساوی، 6 باخت، هشت گل زده، 17 گل خورده، تفاضل گل منفی 9 و تنها 9 امتیاز از 39 امتیازی که تاکنون توزیع شده، در مکان شانزدهم قرار دارد، در حالی که در مکان هفدهم جدول تیم هشت امتیازی شهرداری تبریز و در رده هجدهم نیز تیم دو امتیازی راه‌آهن تهران جای گرفته‌اند و سه تیم در پایان فصل به دسته دوم سقوط می‌کنند.

* قمی‌ها منتظر تدبیر تصمیم‌گیرندگان کلان باشگاه صبا

حال باید منتظر ماند و دید تدبیر تصمیم‌گیرنده کلان باشگاه صبا چیست؟ آنها چه برنامه‌‌ای برای برون‌رفت نماینده ارشد فوتبال قم از بحران فعلی دارند، تیمی که با تداوم این روند قطعاً راه فصل گذشته لیگ برتر را ادامه می‌دهد و در ادامه روند نزولی خود یک دسته دیگر پایین‌تر خواهد رفت و این‌گونه باید سرمایه بزرگ ورزش قم را در آستانه نابودی قلمداد کرد.

در حالی که صبای قم نه وضعیت خوبی دارد و نه سرمربی این تیم مشخص است، در شرایط کنونی تیم نفت مسجد سلیمان با کسب 30 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتبال ایران جای گرفت، نساجی مازندران با شکست صبای قم 26 امتیازی شد و به رتبه دوم جدول بازگشت و برق جدید شیراز نیز با کسب 25 امتیاز در تعقیب دو تیم بالای جدول است.

بادران تهران با 23 امتیاز، اکسین البرز با 22 امتیاز، خونه به خونه بابل و مس کرمان با 21 امتیاز، گل‌گهر سیرجان و فجر شهید سپاسی شیراز با 18 امتیاز، ملوان بندر انزلی با 17 امتیاز، شهرداری ماهشهر با 16 امتیاز، مس رفسنجان و ایرانجوان بوشهر با 14 امتیاز، ماشین‌سازی تبریز با 13 امتیاز، آلومینیوم‌سازی اراک با 12 امتیاز، صبای قم با 9 امتیاز، شهرداری تبریز با هشت امتیاز و راه‌آهن تهران با دو امتیاز در مکان‌های چهارم تا هجدهم هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.