به گزارش مهر، امید قادری در نشست خبری ستاد مدیریت سازمان بهزیستی کشور که در شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در ۷ شهرستان آسیب دیده و روستاها و بهش های تابعه آنان در مجموع ۸ هزار و ۱۴۷ نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی(شهری و روستایی) هستند.

وی افزود: تا کنون ۹۶ مورد جدید معلولیت ناشی از حادثه زلزله شناسایی شده که در اسرع وقت کمیسیون پزشکی را تشکیل و خدمات لازم را به آنها ارائه خواهیم داد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در حوزه توانبخشی و رفع نیازهای معلولین همه تلاش خود را بکار می گیریم و در حال حاضر ۲۰۰ ویلچر در بهزیستی وجود دارد که از این بابت مشکلی نداریم.

وی به خرید اورژانسی وسایل کمک توانبخشی اشاره کرد و بیان داشت: این وسایل شامل عصا، ویلچر، واکر، توالت فرنگی و وسایل بهداشتی به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال است.

قادری همچنین گفت: یک تیم تخصصی توانپزشکی شامل پزشک، فیزیوتراپ و کادر درمان جهت انجام امور مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مراکز شهر را به منظور مراقبت و اسکان افرادی که دچار قطع عضو یا ضایعه نخاعی شده اند، تجهیز و آماده سازی کردیم.

وی انجام مشاوره توانبخشی و پزشکی به مصدومین را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی اعلام کرد و افزود: شناسایی و ساماندهی سالمندان و معلولینی که اعضای خانواده خود را طی حادثه از دست داده اند و یا در بیمارستانهای  دیگر استانهای کشور بستری می باشند در دستور کار قرار دارد.

قادری اظهار داشت: تا کنون ۱۵۰۰ مورد خدمات روانشناسی به افراد آسیب دیده در زلزله ارائه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.