به گزارش ایسنا، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ابتدای ۲۰ ابرچالش اصلی کشور توسط مرکز پژوهش‌ها احصاء شده بود و یکی از این موارد مربوط به صندوق‌های تامین اجتماعی بود، این موضوع را در دستور کار جلسه غیرعلنی امروز مجلس قرار دادیم.

وی افزود: در این جلسه آقای ربیعی وزیر کار و آقای نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی نقطه نظرات خود را در رابطه با وضعیت صندوق‌های تامین اجتماعی مطرح کردند و روسای کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و اقتصادی، برخی دیگر از نمایندگان و همچنین نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه در این رابطه اظهارنظر کرده و مرکز پژوهش‌های مجلس هم گزارش جامعی در این رابطه ارائه کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: بیش از ۵۱ درصد جمعیت کشور تحت پوشش صندوق‌های اجتماعی هستند و به همین دلیل بخش قابل توجهی از شهروندان درگیر مشکلات مربوط به این صندوق‌ها هستند و حساسیت زیادی در این زمینه وجود دارد.

نعمتی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد نهایتا ظرف یک سال آینده نسبت به تعیین تکلیف این صندوق‌ها اقدام شود و مقرر شد مجموعه اقداماتی در قالب یک طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه غیرعلنی امروز بحثی هم در مورد بازنشستگی پیش از موعد مطرح شد که این مساله مشکلاتی را برای صندوق بازنشستگی ایجاد کرده و عملا حق‌الناس تضییع می‌شود بنابراین مقرر شد در این زمینه با دقت بیشتری عمل شود.

وی همچنین گفت: بحث دیگری که در جلسه امروز مطرح شد نوع بنگاه‌داری و شرکت‌داری بود. این جمع‌بندی وجود دارد که شرکت‌های زیان‌ده سازمان تامین اجتماعی مخصوصا شستا باید هر چه سریعتر ساماندهی شوند و به ویژه ۱۲۷ شرکت زیان‌ده باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

نعمتی در پایان با بیان اینکه وضعیت صندوق‌های بازنشستگی فولاد و صندوق بازنشستگی کشوری در جلسات بعدی مجلس بررسی خواهد شد، گفت: در این جلسه درباره وام‌هایی که از سوی تامین اجتماعی و شستا دریافت می‌شود نیز بحث‌هایی صورت گرفت. دوستان معتقدند این وام‌ها ضرورتی ندارد گرچه این مجموعه‌ها سرمایه‌گذار هستند و اگر قرار است سودی عاید آنها شود باید این سود نهایتا به سازمان تامین اجتماعی، شستا و مردم برگردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.