به گزارش مهر به نقل از روزنامه «الریاض» عربستان، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه ای به نشست اخیر معارضان سوری در این کشور موسوم به نشست ریاض ۲ واکنش نشان داد.

بر اساس این خبر وزارت خارجه عربستان ضمن موفقیت آمیز خواندن این نشست تأکید کرده که موفقیت معارضان سوری در متحد کردن مواضع خود و تأسیس هیأت مذاکره کننده می تواند موضع معارضان در مذاکرات را تقویت کند.

در این بیانیه آمده که عربستان از نتایج نشست معارضان سوری در ریاض استقبال می کند و امیدوار است که این مسأله به تحقق آنچه مردم سوریه به دنبال آن هستند منجر شود.

وزارت خارجه عربستان در حالی این نشست را موفقیت آمیز توصیف کرده که شماری از چهره های شناخته شده معارضان سوری از جمله «ریاض حجاب» و «جورج صبرا» و تریبون مسکو در این نشست حاضر نشده بودند.

پیشتر گزارش شده بود که عربستان بنا دارد هیأت عالی مذاکره کننده معارضان سوری را از حضور نیروهای وابسته به قطر یا اخوان المسلمین غربال کند.

در همین راستا و بعد از کناره گیری ریاض حجاب از ریاست هیأت عالی مذاکره کنندگان معارض سوری، معارضان در نشست سه روزه در ریاض «نصرالحریری» را به عنوان رئیس جدید هیأت مذاکره کننده معارضان در نشست پیش رو در ژنو  انتخاب کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.