عبدالکریم حسین‌زاده گفت: راهکار رفع مشکلات پیش‌روی این طرح، تشکیل کارگروهی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان بازرسی، نظام مهندسی، شهرداری‌ها و مجلس است تا ایرادات موجود در این طرح را مشخص کرده و سازه‌هایی که امکان آسیب‌پذیری در برابر بلایای طبیعی دارند را از دیگر سازه‌ها تمیز دهد.

وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از مسکن مهر با هدف پیشگیری از تخریب واحدهای این طرح در حادثه‌ای مشابه زمین لرزه غرب کشور در دستور کار است، اضافه کرد: این موضوع باید در کمیته کاملاً تخصصی و فنی با هدف شناسایی واحدهای مسکن مهری که در مخاطره و در نزدیکی گسل زلزله قرار دارند، بررسی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کارگروه مذکور باید ملی بوده و در استان‌ها نیز از حیث مقاومت‌پذیری و میزان آسیب‌پذیری هریک از ساختمان‌ها را آنالیز کرده تا خروجی گزارشی کاملاً فنی باشد.

حسین‌زاده با بیان اینکه موضوع تحقیق و تفحص از مسکن مهر در پی شفاف‌سازی روند واگذاری پروژه‌ها، حضور تعاونی‌ها، رعایت استانداردها و مسائلی از این دست است، توضیح داد: ترکیبی از امور فنی و امور حقوقی و قضایی در جریان تحقیق و تفحص انجام می‌شود و در پایان گزارش بررسی‌ها به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.