این خودروساز آمریکایی در ماه‌های اخیر حدود ۸ هزار دلار در هر دقیقه خرج کرده و می‌خواهد تا ۶ آگوست ۲۰۱۸ آن را دوباره به دست آورد.

اگرچه این عدد احتمالاً با افزایش تولید مدل ۳ کاهش خواهد یافت اما واضح است که ماسک علاقه دارد سرمایه کمپانی را پیروی رونمایی از نسل دوم رودستر و کامیون تسلا افزایش دهد.

مشتریانی که به دنبال خرید یکی از هزار دستگاه رودستر نسخه مدیران هستند باید همه ۲۵۰ هزار دلار بهای این خودرو را به عنوان سپرده نزد تسلا بگذارند. این خودرو تا سال ۲۰۲۰ تولید نخواهد شد. این امر می‌تواند باعث ایجاد سرمایه ۲۵۰ میلیون دلاری برای تسلا شود که با این سرعت خرج برند می‌تواند برای ۲۱ روز شرکت کافی باشد.

همچنین برای رزرو نسخه پایه رودستر باید ۵۰ هزار دلار و برای سفارش کامیون این شرکت نیز ۵۰ هزار دلار در نظر گرفت. کامیون تسلا تا سال ۲۰۱۹ و رودستر تا سال ۲۰۲۰ تولید نخواهد شد اما با توجه به سابقه تسلا احتمالاً تولید این خودروها تأخیر خواهد داشت.

تسلا در نامه‌ای به سهامداران گفته بود که سرمایه کافی برای تولید ۵ هزار دستگاه مدل ۳ در هر هفته را تا پایان ماه مارس خواهد داشت.

البته یکی از تحلیلگران ارشد بلومبرگ معتقد است تسلا به منظور دست‌یابی به اهداف جاه‌طلبانه ایلان ماسک تا اواسط سال ۲۰۱۸ باید حداقل ۲ میلیارد دلار سرمایه خود را افزایش دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.