سرهنگ مهرزاد بیژن نیا، در این خصوص افزود: با شکایت های ارایه شده از سوی شهروندان و مسافران متروی صادقیه در خصوص سرقت ها و جیب بری های صورت گرفته از آنها، تیمی از ماموران کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا، به بررسی موضوع پرداختند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده چهره سارق به دست آمد و در میان ماموران گشت انتظامی توزیع شد تا در صورت برخورد با فرد متهم وی را دستگیر کنند و علاوه بر این، آموزش های لازم در خصوص جیب بری و هشدارهای مراقبتی و امنیتی نیز در این خصوص به شهروندان و مسافران مترو ارایه شد.

سرهنگ بیژن نیا ادامه داد: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه عصر روز گذشته ماموران انتظامی این کلانتری سارق مذکور را هنگام پرسه زنی و انتخاب سوژه های سرقت در محدوده ایستگاه متروی مذکور مشاهده و در کمترین زمان ممکن وی را دستگیر و به همراه اموال همراهش به کلانتری محل، منتقل کردند.

سرکلانتر دوم پلیس پایتخت تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه منکر هرگونه اتهامی شد اما زمانی که وسایل وی مورد بازرسی قرار گرفته و تعدادی اموال مسروقه از جمله گوشی تلفن همراه، کارت عابربانک و تعدادی مدارک مسروقه شهروندان کشف شد، به ناچار لب به اعتراف گشود و به جرایم خود اعتراف کرد.

این متهم همچنین به ده ها فقره سرقت و جیب بری در محدوده ایستگاه های مترو اعتراف و با تکمیل پرونده راهی دادسرا شد.

**سارق خودرو ظرف سه ساعت دستگیر شد

همچنین رئیس کلانتری ۱۴۲ کن، با اشاره به دستگیری یک سارق سابقه دار خودرو در شهران، گفت: این سارق ظرف سه ساعت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ علیرضا یوسفوند، در این باره اظهار کرد: با شکایت یکی از شهروندان ساکن محدوده شهران، در خصوص سرقت خودرو سواری اش، یکی از تیم های اطلاعاتی این کلانتری اقدامات خود را برای شناسایی متهم یا متهمان پرونده آغاز کرد.

وی افزود: طی بررسی های انجام شده و پایش خبرها و اطلاعات به دست آمده، چهره و مشخصات ظاهری سارق به دست آمد که در نهایت با در اختیار قرار دادن مشخصات چهره متهم به ماموران گشت انتظامی این متهم در محدوده یکی از خیابان های این محدوده شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت.

رئیس کلانتری ۱۴۲ کن، عنوان کرد: متهم که متوجه حضور ماموران شده بود، بلافاصله سعی کرد با انجام حرکات مارپیچ و خطرناک، از دست ماموران فرار کند اما با شلیک پلیس به لاستیک خودرو این متهم مجبور به توقف و ظرف سه ساعت دستگیر شد.

سرهنگ یوسفوند، تصریح کرد: در بازجویی های انجام شده این سارق به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده برای انجام تحقیقات بیشتر به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

با شناسایی مالک خودرو از وی دعوت شد به کلانتری مراجعه کند که ضمن صورت جلسه خودرو مسروقه به وی بازپس داده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.