خبرگزاری آپا  در گزارشی به بخش های از سخنان رییس جمهوری ایران درباره روابط سه جانبه کشورمان با جمهوری آذربایجان و روسیه اشاره کرد و نوشت: رییس جمهوری ایران در مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرد که سه کشور در سوچی در مورد مسائل مربوط به ترانزیت و حمل و نقل با یکدیگر مذاکره کردند. 

بنابه این گزارش ، رییس جمهوری ایران دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب را برای کشورش مهم دانست و افزود: ما مذاکرات در این زمینه با هند ، پاکستان و افغانستان نیز ادامه می دهیم . 

حسن روحانی همچنین خاطرنشان کرد، دولت یک میلیارد دلار به بندر چابهار سرمایه گذاری کرده و بسیاری از کشورهای خارجی آمادگی برای سرمایه گذاری در این بندر دارند. 

این منبع خبری سخنان روحانی مبنی بر این که ایران نقش مرکز منطقه ای را ایفا می کند و کشورمان پروژه های بزرگ مربوط به مبادله انرژی برق را دارد ، مورد اشاره قرار داد. 

خبرگزاری رسمی &#۳۹;آذرتاج&#۳۹; نیز با اشاره به مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهوری، نوشت: حسن روحانی شب گذشته در مصاحبه ای که به صورت زنده از تلویزیون دولتی ایران پخش شد ، گفت که ایران همکاری ها با روسیه و جمهوری آذربایجان را ادامه داده و به بالاترین سطح خواهد رساند. 

بنا به این گزارش ، رییس جمهوری ایران اضافه کرد ، هر سه کشور علاقمند به تکمیل هر چه سریع تر دالان بین المللی شمال – جنوب هستند و کارهای در این زمینه را ادامه می دهند. 

آذرتاج افزود: رییس جمهوری ایران ، جمهوری آذربایجان را همسایه نزدیک و کشور دوست ایران عنوان کرد و گفت ، همکاری و روابط دو کشور در حوزه های حمل و نقل ، انرژی ، بخش کشاورزی و عرصه های دیگر اقتصادی بیش از پیش توسعه می یابد. 

روزنامه &#۳۹;باکو- خبر&#۳۹; نیز در گزارش خود سخنان رییس جمهوری ایران در مورد روابط سه جانبه ایران با روسیه و جمهوری آذربایجان را منتشر کرد و همکاری و سرمایه گذاری مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در راستای تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب و نیز اجرای طرح ریلی در قالب آن را مورد اشاره قرار داد. 

پایگاه خبری سلام نیوز جمهوری آذربایجان در گزارشی به بخش سخنان دکتر حسن روحانی درباره روابط ایران با اتحادیه اروپا پرداخت و نوشت: رییس جمهوری ایران در سخنرانی خود اعلام کرد ، ایران روابط خوب با اتحادیه اروپا دارد. 

بنابه این گزارش ، حسن روحانی همچنین با اشاره به روابط ایران با کشورهای منطقه گفت: ایران غیر از چند کشور منطقه روابط حسنه با سایر کشورها داشته و مناسبات خوب ایران با ترکیه ، عراق ، افغانستان و قطر برقرار است. 

پایگاه خبری &#۳۹;اسلامین سسی&#۳۹; ( صدای اسلام ) در گزارشی به سخنان رییس جمهوری ایران درباره سیاست های عربستان در منطقه اشاره کرد. 

این گزارش افزود: حسن روحانی دلیل گامهای اخیر برداشته شده از سوی عربستان علیه ایران را منوط به شکست های این کشور در منطقه و مشکلات داخلی دانست. 

بنا به این گزارش ، رییس جمهوری ایران با اشاره به سیاست خارجی کشورش گفت: تهران برای برقراری روابط حسنه با کشورهای خارجی تلاش می کند. 

این پایگاه خبری نوشت: رییس جمهوری ایران همچنین در مصاحبه خود سیاست های دولت فعلی آمریکا را دور از منطق عنوان کرد و در مصاحبه خود همچنین به مسایل داخلی کشور پرداخت و گفت که تا پایان دومین دوره ریاست جمهوری فقر در تهران ریشه کن خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.