محمد‌رضا پور‌ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم،با اشاره به زلزله صبح امروز(جمعه ۱۰ آذر) کرمان، اظهار داشت:زلزله ساعت ۶ صبح امروز در مقیاص ۶.۲ ریشتر که کانون آن در کوهساران شهرستان راور بوده به وقوع پیوسته.

 

وی با بیان اینکه تا کنون کسی جان خود را بر اثر زلزله از دست نداده، افزود: در حدود 15 نفر آسیب‌های جزئی دیده‌اند که به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

بیشتر بخوانید، زلزله کرمانشاه تا الان چه میزان خسارت وارد کرده است؟

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه در گذشته 50 درصد منازل در منطقه بازسازی و مقاوم سازی شده بودند لذا این منازل آسیب چندانی ندیده‌اند، ادامه داد: اما منازلی که مقاوم سازی نشده‌اند در حدود 40 درصد تخریب شده‌اند.

پور‌ابراهیمی با تاکید بر اینکه تعدادی از احشام مردم از بین رفته‌اند، گفت:چند مدرسه و مسجد و در حدود 100 چشمه غنات آسیب جدی دیده‌اند.

وی تصریح کرد: از زمان وقوع زلزله در ساعت 6 صبح تا کنون در حدود 50 پس لرزه به وقوع پیوسته که برخی از آنها شدت بالایی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اولین جلسه ستاد بحران در روستای گوارک بخش کوهساران کانون زلزله با حضور مسئولان فرمانداری، استانداری و هلال‌احمر تشکیل شده، گفت: در این جلسه مصوب شد با توجه به صعب‌العبور بودن برخی از روستا‌ها مسئولان بنیاد  مسکن و هلال‌احمر سریعا به این روستا‌ها سرکشی و وضعیت آنها را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید، وضعیت بهداشتی مناطق زلزله‌زده غرب ایران چگونه است؟

نماینده مردم کرمان در مجلس، با تاکید بر اینکه 11 تیم هلال‌احمر در مناطق زلزله زده مستقر هستند، عنوان کرد:قرار است مسئولان هلال‌احمر اردوگاه‌هایی را در اطراف شهرستان‌ها و روستاهایی که تراکم جمعیتی بالایی دارند و ساختمانهای آنها از مقاومت بالایی برخوردار نیستند ایجاد کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه آوار برداری در برخی از مناطق زلزله زده آغاز شده،اظهار داشت:برق تمام منازل در مناطق زلزله زده وصل بوده و عملیات امداد و نجات به شکل کامل انجام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.