خبرگزاری اسپوتنیک در گزارش خود به نقل از پایگاه «medium» با اشاره به کشتار شهروندان یمنی توسط جنگنده‌های عربستانی نوشت که آمریکا، انگلیس و فرانسه در همدستی آشکار ثبات منطقه را برهم زده‌‎اند.

رسانه روسی با اشاره به مقاله این پایگاه خبری به قلم «برت اس موریس» افزود: بخش زیادی از تجهیزات نظامی و بمب‌های عربستان سعودی از کشور‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه تأمین می‌شود.

اسپوتنیک افزود: طبق گزارش «مؤسسه تحقیقاتی صلح بین‌المللی استکهلم» از سال ۱۹۵۰ تا سال ۲۰۱۶ آمریکا معادل ۳۴ میلیارد دلار تجهیزات نظامی در اختیار عربستان قرار داده و این رقم برای انگلیس بیش از ۱۰ میلیارد دلار و برای فرانسه نیز بیش از ۷ میلیارد دلار است.

رسانه روسی نوشت: آمریکا مهمترین کشور صادرکننده سلاح درجهان و عربستان نیز نخستین مشتری تجهیزات نظامی آمریکا است.

اسپوتنیک به نقل از نویسنده مقاله افزود: پایه و اساس همگرایی و اتحاد عربستان و آمریکا این است که ریاض منابع بزرگ نفت در اختیار دارد و همچنین با اقدامات و بازیگرانی در منطقه دشمنی می‌کند که در حال مبارزه با سیاست‌های سلطه‌گرانه آمریکا در منطقه هستند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی برای تثبیت موقعیت خود در این کشور و به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به کشورش، در ششم فروردین ماه ۱۳۹۴با کمک چند کشور عربی و آمریکا به یمن حمله کرد، البته تحقق رویای رهبریت جهان عرب و نشان دادن قدرت عربستان (که عکس آن صادق شد) دلیل اصلی آغاز تجاوز عربستان و ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن بود. 

حمله ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان به یمن تاکنون خسارت های سنگینی به مردم این کشور داشته و تقریبا تمامی زیرساخت های یمن نابود شده و هزار یمنی نیز در اثر این تجاوز به شهادت رسیده اند؛ این ائتلاف در بیش از دو سال گذشته هزاران تن بمب بر سر مردم یمن فرو ریخته است. 

وضعیت مسلمانان یمن آنقدر بغرنج شده که سازمان ملل نیز صدایش درباره وضعیت سلامت آنها درآمده است. 

بر اساس آمار جدید سازمان ملل بیش از ۱۴ میلیون نفر در یمن که تقریبا نیمی از جمعیت این کشور را شامل می شود به کمک غذایی و دارویی ضروری نیاز دارند. 

براساس این آمار، تقریبا ۵۰۰ هزار کودک زیر سن ۵ سال یمنی از سوء تغذیه رنج می برند و دو سوم آنها مریض بوده و باید فوری به آنها رسیدگی شود در غیر آن تلف خواهند شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.