المیادین گزارش داد، &#۳۹;سرتیپ شرف لقمان&#۳۹; سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفت‌وگو تصریح کرد: آنچه در صنعا پایتخت یمن رخ داد، حبابی تو خالی است که نمایانگر خروج علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق و همپیمانان او از معادله است.

وی افزود: بخش زیادی از حزب کنگره ملی عمومی به رهبری علی عبدالله صالح خطایی که رهبری این حزب مرتکب شد را درک می‌کند و با اتفاقی که اخیرا در صنعا رخ داد، صالح تاریخ خود را نابود کرد.

لقمان تاکید کرد که کل صنعا پایتخت یمن به آغوش میهن بازگشته و اوضاع امنیتی در این شهر برقرار است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از مرحله جدیدی از تشدید رویارویی با امارات که کاملا ناامن شده است خبر داد و گفت که نیروهای مسلح یمن مقادیر زیادی موشک کروز در اختیار دارند و موارد غافلگیر کننده زیادی برای دشمن وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن از امکانات ساخت و تولید انبوه موشک‌های کروز برخوردار است.

یگان موشکی ارتش یمن روز یکشنبه از شلیک یک فروند موشک کروز به سمت نیروگاه هسته‌ای امارات در شهر ابوظبی خبر داد، اما امارات چنین حمله‌ای را تکذیب کرد.

 نیروهای امنیتی یمن موفق شدند امنیت را در مناطق گسترده‌ای از شهر صنعا پایتخت این کشور برقرار کنند.

درگیری‌ها در صنعا پایتخت یمن در پی شکست مذاکرات میان جنبش انصارالله و جناح علی عبدالله صالح رهبر حزب کنگره ملی یمن در روز جمعه، میان هواداران دو طرف در صنعاء رخ داد.

به گفته منابع یمنی علت اصلی تنش جدید، میانجی گری روسیه و اروپا با هدف توقف جنگ است که با وجود مخالفت سعودی‌ها اجازه می‌دهد کمکها وارد یمن شود. این میانجی گری با موافقت آمریکا و برخی افراد با نفوذ در گروه صالح جریان دارد که می خواهند خود را به عنوان نمایندگان یمن (طرفداران سعودی در گروه صالح) معرفی کنند و به دنبال آن می خواهند حضور خود را در مذاکراتی که در حال حاضر جریان دارد تقویت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.