روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، مقامات ارشد آمریکا وضعیت دولت سوریه را که با چالش‌هایی از جمله از دست دادن منابع نفتی، خسارت شدید به تاسیاست زیربنایی، افزایش وابستگی به قدرت‌های خارجی برای پول، غذا و نیروی انسانی و ناتوانی ارتش در متوقف کردن گروه‌های مسلح دست و پنجه نرم می‌کند، بسیار ضعیف توصیف کردند.

یکی از این مقامات ارشد که خواست نامش فاش نشود،‌ ادعا کرد: دولت سوریه هیچ یک از مواردی را که لازم است تا صلح به دست آمده از یک پیروزی در چنین کشوری پایدار و باثبات باشد، ندارد. آن‌ها ثروت، نیروی انسانی و ظرفیت‌های لازم را ندارند و مشکلات در حال حاضر نسبت به زمان آغاز جنگ داخلی سوریه شدیدتر شده‌اند.

این مقامات در توصیف ارزیابی دولت دونالد ترامپ از جنگ داخلی سوریه به مبارزه اخیر برای باز پس گیری البوکمال واقع در مرز عراق و سوریه اشاره کردند که هیچ یک از یگان‌های دولت سوریه در آن شرکت نداشتند.

دولت ترامپ معتقد است که حدود ۸۰ درصد از نیروی انسانی نظامی که در حمایت از دولت دمشق مبارزه می‌کنند، متشکل هستند از نیروهای خارجی از حزب الله لبنان، شبه نظامیان عراق و ایران.

این مقام ادعا کرد: هنگامی که یگان‌های دولت دمشق حملاتی را علیه مخالفان سوری انجام می‌دهند،‌ باید نیروهایی را که بسیار کم آموزش دیده و از تجهیزات اندکی برخوردارند، برای دفاع از مناطق ادعا شده مستقر کنند و این امر باعث می‌شود تا در برابر حملات شبه نظامیان آسیب پذیر باشند.

این تصویر کاملا با تصویر ارائه شده از جانب ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه متفاوت است که در جریان سفر اخیر بشار اسد همتای سوری‌اش به مسکو به وی اطمینان داد که جنگ داخلی دیرینه سوریه رو به اتمام است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.