دکتر احمد صادقی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه فاز دوم اجرای طرح "مدرسه آماده" اظهار کرد: مدرسه آماده مدرسه‌ای است که بتواند خود را در مقابل مخاطرات طبیعی مختلف و همچنین مخاطرات انسان‌ساز ، آماده نگه دارد و از سوی دیگر پس از وقوع حادثه نیز ضمن آنکه متحمل کمترین خسارت می‌شود، خیلی سریع به حالت اولیه بازگشته و اصطلاحا تاب‌آوری بالایی داشته باشد

وی درباره ایمنی مدارس اظهار کرد: تمام مدارس ما ایمن نیستند و به هرحال در حوزه بحث سازه‌ای و غیرسازه‌ای مدارس غیرایمن داریم به طوری که براساس آمار سازمان آموزش و پرورش، حدود ۳۰ درصد مدارس شهر تهران غیرایمن هستند که این نیز آمار بالایی است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت تشکیل گروه‌های مدیریت بحران در مدارس تاکید کرد و گفت: این گروه‌ها به ویژه در مدارس غیرایمن باید هرچه سریع‌تر تشکیل شود تا هم به پرسنل مدارس، هم به دانش‌آموزان و هم به اولیای آنها آموزش داده شود.

صادقی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح مدرسه آماده تهیه سندی برای شناسایی مخاطرات مدرسه و پیرامون مدرسه است، گفت: در این طرح کارشناسانی از آتش‌نشانی، جمعیت هلال‌احمر و آموزش و پرورش با مدیریت بحران همکاری می‌کنند و امروز نیز از سند مخاطرات غیرسازه‌ای حدود ۱۰۰۰ مدرسه رونمایی شد.

وی با بیان اینکه هدف گذاری اصلی مدیریت بحران در طرح مدرسه آماده، معطوف به مدارس ناایمن است، گفت: اقدامات ما برای مدارس ناایمن اقدامات غیرسازه‌ای است. در حوزه مقاوم‌سازی اقدامات دیگری در آموزش و پرورش در حال انجام است، اما عمده بحث ما معطوف بر آمادگی نیروی انسانی و تامین تجهیزات برای مقابله با حوادث است.

به گفته رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از امروز و با پایان اجرای فاز اول طرح مدرسه آماده در حدود ۱۰۰۰ مدرسه، مرحله دوم این طرح با همکاری آموزش و پرورش در ۵۰۰ مدرسه دیگر پایتخت آغاز خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.