به گزارش اسپوتنیک،  نتایج تحقیقات جدیدی که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می ‌دهد، تسلیحاتی که ارتش آمریکا به صورت محرمانه در اختیار معارضان مسلح سوری قرار داده بلافاصله به دست تروریست ‌های داعش رسیده است.

موسسه تحقیقاتی که در زمینه پژوهش های تسلیحاتی در درگیری ها فعالیت می کند، اعلام کرد که داعش بیشتر سلاح های خود را از طریق غارت سلاح های ارتش سوریه و عراق به دست آورده است، ولی برخی سلاح هایش نیز از کشورهای دیگر به ویژه آمریکا و عربستان به دست این گروه تروریستی رسیده است، سلاح هایی که قرار بوده است در اختیار معارضان باشد.

این پژوهش توسط موسسه پژوهشی تسلیحات جنگی که ردیابی محموله‌ های تسلیحاتی را برعهده دارد انجام گرفته است، بودجه این پژوهش توسط اتحادیه اروپا و دولت آلمان تأمین شده است.

در این تحقیقات، ۴۰ هزار قبضه اسلحه و دیگر تجهیزات نظامی بدست آمده از گروه تروریستی داعش طی سه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

پژوهش مذکور مشخص نکرده است که آیا این تسلیحات در میدان جنگ توسط نیروهای داعش به غنیمت گرفته شده و یا گروه‌های معارض سوری این تسلیحات را به این گروه تروریستی فروخته و یا بدون گرفتن هزینه ‌ای آنها را دراختیارشان قرار داده ‌اند.

بر اساس نتایج این پژوهش، اغلب تسلیحاتی که محرمانه در اختیار گروه‌های معارض سوری قرار گرفته است توسط آمریکا و عربستان سعودی در اروپای شرقی خریداری شده است و دولت آمریکا با شرکت‌های خصوصی که این خریدها را خارج از این کشور انجام داده‌اند قرارداد امضا کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.