رویترز گزارش داد، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که انتخابات ملی و سراسری طی سال آینده در بریتانیا برگزار شود ولی من مخالف برگزاری همه پرسی دوم درباره عضویت در اتحادیه اروپا هستم.

ترزا می نخست وزیر انگلیس در انتخابات زودرس ماه ژوئن، اکثریت حزب محافظه کار در پارلمان را از دست داده است، این مساله موجب تضعیف جایگاه وی در مذاکرات برگزیت شده است.

کوربین که بارها ادعا کرده است که قدرت را در دست خواهد گرفت، اکنون بر این باور است که به زودی انتخابات دیگری برگزار می شود.

وی افزود: طی ۱۲ ماه آینده احتمالا انتخابات دیگری برگزار خواهد شد. کوربین پیش بینی کرده است که در حزب کارگر در این انتخابات پیروز می شود.

وی گفت: ‌آماده هستم تا فردا نخست وزیر شوم.

در حالی که تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس از حزب کارگر پیشنهاد داده است تا همه پرسی دیگری درباره عضویت در اتحادیه اروپا برگزار شود، ولی کوربین با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

وی در این باره گفت: برخی ها به شدت در قبال آنچه که انجام دادند و گفتند، غیرمسئولانه رفتار کردند ولی ما باید اذعان کنیم که بزرگترین مشارکت مردمی در روند انتخاباتی در تاریخ بریتانیا شکل گرفت و مردم خروج از اتحادیه اروپا را انتخاب کردند.

در جریان همه پرسی ژوئن ۲۰۱۶ میلادی حدود ۵۱.۹ درصد بریتانیایی ها به طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا آری گفتند.نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که بیش از نیمی از شهروندان انگلیس خواهان باقی‌ماندن در اتحادیه اروپا هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.