قاسم میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی درباره علت حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی گفت: در صورت عدم‌حمایت چه‌کاری می‌توانند انجام دهند؟ با حسن روحانی به مخالفت بپردازند یا علیه او قیام کنند؟

 

وی دراین‌باره که حمایت از روی ناچاری است، توضیح داد: خیر از روی ناچاری نیست، اما قطع و یقین اصلاحات وقتی دنبال کاندیدایی بوده و آن را موردحمایت قرار داده در مدت چهار ماه ابراز پشیمانی نمی‌کند زیرا با این کار این پرسش پیش می‌آید که اعتبار معادلات و استنباط‌هایی که انجام داده و جلساتی که در این خصوص برگزار کرده بود به‌اندازه چهار ماه بوده است. ضمن اینکه درصورتی‌که یک مدیر به لحاظ عملکرد خود مورد ارزیابی و چالش قرار گیرد و انتقادهایی به او وارد باشد باز هم باید اجازه داد تا کار خود را ادامه دهد و نباید هر دقیقه به فکر تغییر افتاد.

 

این عضو فراکسیون امید در این خصوص اضافه کرد: این مسئله به‌ویژه درباره رئیس‌جمهوری بسیار مصداق پیدا می‌کند زیرا تمام احزاب، گروه‌ها، اعتدالیون و بخشی از اصولگرایان دست‌به‌دست هم دادند و مجدد از حسن روحانی در مقابل فکر دیگری که به نظر بسته و دگم‌تر می‌رسید، حمایت کردند مجموعه اصلاح‌طلبی هم آقای روحانی را پذیرفت و معرفی کرد، حالا پس از چهار ماه نظری غیرازاین دادن بی‌معنا است. بااین‌حال بخشی از عملکردها ممکن است قابل نقد باشد که باید حضوری با دکتر روحانی مطرح کرد، شاید او مسائلی داشته و یا به قول معرف دستش در همه‌جا باز نبوده است.

 

میرزایی نیکو دراین‌باره که اگر در انتخابات ۱۴۰۰ فردی مانند لاریجانی کاندیدا شود، اصلاح‌طلبان بازهم می‌گویند چون چاره‌ای نداریم، حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: تا ۱۴۰۰ سکه‌ای که بالا می‌رود هزارها چرخ می‌خورد تا به پائین برسد باید صبر کنیم تا ببینیم شرایط و وضعیت به چه صورتی قرار می‌گیرد، اما اصلاح‌طلبان به دنبال یک حلقه بازتر هستند تا هر چه می‌توانند دامنه فعالیت افرادی که نگران سرنوشت کشور، انقلاب و تحقق شعارها هستند را گسترش دهند و با این معیارها دست به انتخاب می‌زنند وگرنه چنین نیست که فلان شخص منتخب شود و فلانی نشود.

 

این عضو فراکسیون امید در رابطه با همین مسئله تصریح کرد: فرد موردحمایت باید با معیارها و شاخص‌هایی که اصلاح‌طلبان تعیین می‌کنند همخوانی داشته باشد و از آن شاخص‌ها نمره خوب دریافت کند و بتواند در رتبه نفرات اول قرار گیرد حال این فرد می‌تواند آقای لاریجانی یا دیگری باشد؛ بنابراین درصورتی‌که بر روی معیار و شاخص کار شود اصلاح‌طلبان متضرر نخواهند شد و به‌طورقطع دوستان هم همین راه را طی خواهند کرد.

 

وی دراین‌باره که بر شخص اصرار ورزیده نمی‌شود، یادآور شد: علاوه بر معیارها شخص موردنظر باید بتواند قاطبه ملت را نمایندگی کند. مردم ما خواسته‌هایی دارند و در خصوص برخی مسائل نگران‌اند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.