احمد بدرالدین حسون، مفتی سوریه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: مسلمانان و مسیحیان جهان باید در یک صف واحد علیه غصب‌کنندگان قدس بایستند. ما از جهان، مسیحیان و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان می‌خواهیم صدایشان را علیه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بلند کنند.

وی گفت: موضع قبطی‌های مصر درباره منع رفتن به قدس به عنوان یک شهر اشغالی یکی از مهم‌ترین مواضع بود. موضع اسقف مارونی‌های لبنان درباره قدس نیز بسیار شریفانه بود.

مفتی سوریه تأکید کرد: "عهد التمیمی" دختر فلسطینی که به دست نیروهای اشغالگر اسرائیلی بازداشت شده و "ابراهیم ابوثریا"، شهید فلسطینی و سوریه و یمن همه حجت‌هایی بر مسلمانان هستند.

وی گفت: علمای دینی جوانان را برای رفتن به جنگ در سوریه تحریک کردند و فلسطین را رها کردند. طایفه‌گرایی در منطقه بازی سیاسی است که پوشش دینی به تن دارد.

مفتی سوریه گفت: به آن‌هایی که از پشت به سوریه خنجر زدند می‌گویم که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه شما را طرد نکرد و تسلیم فشار آمریکا نشد. کسانی که اکنون به خاطر قدس موضع روشنی نگرفتند دلیل این کارشان این است که در سوریه شکست خوردند و مردم دیگر آن ها را باور ندارند.

حسون تأکید کرد: آمریکا دنبال برافروختن شعله جنگ دینی جدید در جهان است. جنگ طایفه‌ای با جنگ عراق و ایران آغاز شد و در موسم حج به شروع این جنگ تحریک می‌کردند. سوریه روزی که از جنگ عراق و ایران درس گرفت پیروز شد. بشار اسد تأکید کرد که ما عربیتمان را از دست نمی‌دهیم و تسلیم کسانی نمی‌شویم که اسلام و عربیت را خدشه‌دار کردند.

وی درباره یمن گفت: حوثی‌ها جزو مسلمانان هستند. ما از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس می‌پرسیم که با سلاحی که از آمریکا خریده‌اید با چه کسانی خواهید جنگید؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.