دویچه وله گزارش داد ، وولفگانگ شویبله، رئیس پارلمان فدرال آلمان بر ضرورت یک اروپای قدرتمند تاکید کرد اما گفت که نسبت به درخواست مطرح شده از سوی مارتین شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکرات‌ تردید دارد.

شویبله به روزنامه "تاگس‌اشپیگل" چاپ یکشنبه گفت که بهترین راه برای اروپای قوی یافتن راهی درست برمبنای یکپارچگی است.

وی ادامه داد: اینکه بخواهیم ظرف پنج سال یک ایالات متحده اروپا تشکیل دهیم، کاری درست نیست. بهترین راهکار داشتن اروپایی قدرتمند است.

رئیس پارلمان فدرال آلمان همچنین به این مساله اشاره کرد که در این برهه از زمان که تغییرات به سرعت رخ می‌دهد، مردم نیاز دارند تا به سنت‌های ملی خود متوصل شوند: "اصلا صلاح نیست که حس امنیت و ارتباط آنها را از بین ببریم."

وی همچنین با توقف یکپارچگی اروپا مخالفت کرد و گفت، مسائل بسیاری هستند که باید به آنها توجه کرد و شامل سیاست‌های مهاجرتی، سیاست مالیاتی آمریکا، چالش‌های موجود در آفریقا و جهانی سازی بازار است: "جهان به ما اجازه استراحت نمی‌دهد."

رئیس پارلمان فدرال آلمان همچنین به محافظه کارها و سوسیال دموکرات‌های دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تاکید کرد تا سریعتر دولتی جدید تشکل دهند اما گفت، اگر توافقی برای تشکیل دولت جدید به دست نیاید، دولت اقلیت شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد، براساس قانون اساسی آلمان دولت اقلیت مورد قبول نیست اما همچنان یک گزینه است.

توافق میان محافظه کارهای مرکل و چپ‌های میانه سوسیال دموکرات بهترین فرصت مرکل برای تضمین دور چهارم صدراعظمی‌اش است.

شویبله همچنین گفت: یک ائتلاف با ثبات میان اتحاد دموکراتیک مسیحی مرکل و سوسیال دموکرات احتمالا قابل قبول است. مذاکرات ائتلاف باید هرچه زودتر تکمیل شود. تا زمانی که دولت جدید شکل نگیرد، پارلمان فدرال آلمان قدرت اجرایی کامل نخواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.