سید جلال ملکی در گفت‌وگویی درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت ۱۸:۲۸ آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان رسالت، خیابان مجیدیه جنوبی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه ۳ ایستگاه همراه نردبان هیدرولیکی و خودروی تنفسی به محل اعزام شدند، خاطرنشان کرد: محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه بود. طبقه اول که حدود ۸۰ متر بود تبدیل به انبار مواد پلی‌استری مانند پارچه، قاب عکس و ... شده بود. این مواد به شدت قابل اشتعال هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه این طبقه به شدت شعله‌ور بود گفت: شعله‌های آتش از این واحد به بیرون سرایت کرده بود و بخشی از طبقات بالایی نیز دچار حریق شده بود.تعدادی از ساکنان نیز در این طبقات محبوس بوده و تعدادی نیز از ساختمان خارج شده بودند.

ملکی با بیان اینکه دود حاصل از سوختن این نوع مواد بسیار مسموم کننده است تصریح کرد: دود بسیار غلیظی از حریق این مواد ساختمان را در برگرفته بود. آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش به طبقات بالایی رفته و  افراد محبوس در آتش را به بیرون منتقل کردند.

او با بیان اینکه افراد محبوس در ساختمان دچار دود گرفتگی شده بودند یادآور شد: یک نفر از ساکنان را که حالش وخیم بود به عوامل اورژانس تحویل داده شد. هم اکنون آتش تحت کنترل است و آتش‌نشانان در حال لکه‌گیری هستند همچنین دو نفر از آتش‌نشانان دچار مصدومیت شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.