«کوین مک کارتی» رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا و «اد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیه‌ای از آشوب‌ در برخی شهرهای ایران حمایت کردند.

در این بیانیه‌ نوشته شده بود: «روز سه شنبه، مجلس نمایندگان در خصوص یک قطعنامه دو حزبی برای پیوستن به دولت در حمایت از مردم ایران، رأی‌گیری خواهد کرد».

این مقامات آمریکایی در بیانیه خود بر ادعاهای پیشین مقامات آمریکایی علیه دولت ایران تأکید کردند و مدعی شدند: «رژیم تندرو تهران، آزادی‌های اساسی را نادیده می‌گیرد و مخالفان را با نیروی مرگبار سرکوب می‌کند و در عین حال میلیاردها دلار را برای فعالیت‌های تروریستی در خارج از این کشور هزینه می‌کند».

این بیانیه‌ می‌افزاید: «در حالیکه ایرانیان شجاع به خیابان‌ها می‌آیند تا به ظلم و فساد این رژیم اعتراض کنند، آمریکا نمی‌تواند اشتباهات گذشته را تکرار کند».

در این بیاینه در خصوص قطعنامه‌ای که در بالا به آن اشاره شد، اینگونه آمده است: «این قطعنامه، سرکوبگری اعتراضات قانونی توسط این رژیم را محکوم می‌کند و به وضوح روشن می‌کند که آمریکا در کنار آنهایی است که خواستار صلح، آزادی و زندگی بهتر هستند».

از زمان آغاز اعتراضات پراکنده در برخی شهرهای ایران، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و برخی از مقامات ارشد دولت وی در حمایت از آشوب‌ها در ایران بیانیه‌هایی را صادر کردند و تلاش کردند تا هدف این اعتراضات را تغییر نظام جلوه دهند و این در حالی است که تا همین چندماه پیش ترامپ ملت ایران را تروریست خطاب کرده بود و با امضای یک فرمان اجرایی مانع از ورود اتباع ایرانی به خاک آمریکا شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.