احمد همتی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه اعتراضات مردم به مشکلات اقتصادی و گرانی‌های اخیر مطالبه ای به‌حق است، تأکید کرد: اعتراضات اخیر که در مسیر قانونی به گوش مسئولان رسید به‌حق است و مجلس درباره رسیدگی فوری به این مسائل طرحی را تصویب کرده است.

وی افزود: اشتغال و تأمین معیشت مهم‌ترین مطالبه مردم از مسئولان است که باید رسیدگی شود لذا مجلس اهتمام ویژه‌ای در این بخش دارد.

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه طرح حذف یارانه‌ها برای افراد پردرآمد به‌جا است، تأکید کرد: این طرح می‌تواند باعث افزایش یارانه اقشار ضعیف شود که شاهد یک عدالت نسبی در جامعه خواهیم بود.

همتی در ادامه به مقوله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: افزایش حقوق کارمندان در سطح کشور نیز اجرایی می‌شود و این طرح در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی افزود: طرح همسان‌سازی توسط مجلس پیشنهادشده و در بودجه ۹۷ شاهد اجرای آن خواهیم بود که در آن سعی شده مشکلات معیشتی بازنشستگان و همچنین کاهش فاصله بازنشستگان قدیم و جدید لحاظ شود.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس همچنین گفت: نرخ آب، برق و گاز در سال آینده افزایش نمی‌یابد و مردم بدانند که این مصارف طبق همان قیمت مصوب سال ۹۶ خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.