وی روز یکشنبه در دیدار فرمانده انتظامی استان قم و جمعی از اعضای برگزارکننده کنگره قرآنی پلیس قم، با بیان این که قوای انتظامی در حوادث اخیر با الهام گیری از تعالیم اسلامی، اقدام های بسیار ارزنده ‌ای را انجام داد، اظهار کرد: اسلام نقش قابل ‌تقدیری را برای قوای انتظامی و نیروهای حافظ امنیت کشور قائل است.

وی افزود: جریان ‌های اخیر در کشور را باید به ‌درستی تبیین و تحلیل کرد، این جریان در ابتدا از مطالبه به حق مردم شروع شد، اما تعدادی فرصت طلب از این وضعیت سوء استفاده کردند و درصدد تخریب ارزش ها و مقدسات اسلامی برآمدند که با هوشیاری و اتحاد ملت توطئه های آنان خنثی شد.

تجمع های صنفی مسالمت آمیز چندی پیش در کشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شکست خورد. 

وی با بیان این که اجرا شدن اقتصاد مقاومتی باعث می شود تا بسیاری از مشکلات حل شود، تصریح کرد: مردم از مسئولان انتظار دارند تا با اجرایی کردن اقتصاد مقاوتی مشکلات زندگیشان کمتر شود.

آیت الله نوری با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم در برابر توطئه ‌های دشمنان، گفت: دشمن از مطالبات به حق مردم در رسیدن به خواسته‌ های به حق سوء استفاده کرد، در این عرصه تمام دشمنان انقلاب اسلامی دست ‌به ‌کار شدند و درصدد رسیدن به هدف های تعیین ‌شده بودند که حرکت خودجوش و انقلابی مردم سبب شد تا این توطئه از بین برود.

وی تاکید کرد: دشمنان هنوز به عمق نظام ولایی پی نبرده‌ اند، هیچ قدرتی در دنیا توان و قدرت مردمی موجود در نظام ولایی را ندارد و آنها نمی ‌توانند با این قبیل اقدام ها با نظام اسلامی مقابله کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری کنگره قرآنی در نیروی انتظامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مساله قرآن کریم در نیروی انتظامی‌ ارزنده است و باید تداوم داشته باشد.

وی افزود: برنامه‌ های انجام ‌شده در این زمینه با قدرت و دقت بیشتری ادامه داشته باشد، باید در کنار داشتن حافظان و قاریان فراوان قرآن کریم، این ظرفیت‌ های موجود را برای پاسخگویی به شبهه ‌افکنان به دنیا نشان داد.

** فرمانده انتظامی استان قم نیز در این دیدار گفت: در طول ۳ سال گذشته ۳ دوره کنگره قرآنی در نیروی انتظامی استان قم برگزار شد که هر سال نیز شاهد رونق و افزایش شرکت ‌کنندگان در این کنگره از نظر کمی و کیفی هستیم.

سردار کاظم مجتبایی با اشاره به استقبال قابل ‌توجه پلیس قم در چهارمین کنگره قرآنی این فرماندهی گفت: در مجموع یک هزار و ۶۵۰ تَن حافظ قرآن کریم در سطوح گوناگون از اعضا، کارکنان و خانواده‌ های نیروی انتظامی قم برای حضور نهایی در این کنگره قبول شدند، هم چنین ۱۱ تن حافظ کل قرآن کریم در این فرماندهی مشغول به خدمت هستند.

وی با بیان هدف های برگزاری چهارمین کنگره قرآنی نیروی انتظامی گفت: انس و آشنایی با مفاهیم و پیام‌ های قرآن کریم تاثیر ویژه و برجسته ‌ای در زندگی شخصی و کاری کارکنان این نهاد دارد که آثار خود را در ماموریت ‌ها و حوادث دیگری که به وقوع می ‌پیوندد به‌ خوبی نشان داده است.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان قم از نظر برنامه‌ های قرآنی در تراز نخست کشور قرار دارد، با انس و الفت بیشتر کارکنان پلیس قم با قرآن و دیگر برنامه‌ های ارزشی هر سال شاهد کاهش جرائم و تخلفات هستیم که برگزاری کنگره قرآنی در این‌ بین نقش مهم و برجسته‌ ای داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.