وفا گزارش داد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از نشستی با آن اریسکن سوردی، وزیر خارجه نروژ در رام الله با اشاره به خطر تصمیم آمریکا درباره قدس که نقش میانجیگرانه این کشور در روند سیاسی فلسطین را از بین برد، بر نقش بزرگی که اروپا با توجه به جایگاه سیاسی و اقتصادی‌اش می‌تواند ایفا کند، تاکید کرد.

عباس این دیدار وزیر خارجه نروژ را در جریان آخرین تحولات اراضی فلسطینی و عملیات سیاسی در فلسطین در پی تصمیم واشنگتن درباره قدس قرار داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه از نقش سازنده و موثر نروژ در هماهنگ‌سازی اقدامات کشورهای حامی فلسطینی‌ها، حمایت اقتصادی این کشور از ایجاد نهادهای فلسطینی و نیز رای نروژ در مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از قدس قدردانی کرد.

وزیر خارجه نروژ نیز دیدارش با عباس را مهم و مثبت ارزیابی کرده و بر حمایت کامل کشورش از اصل راه‌حل تشکیل دو کشور تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا تصمیم اخیر آمریکا درباره قدس مشکلاتی را در عملیات سیاسی ایجاد می‌کند، گفت: امروز (سه‌شنبه) در واشنگتن با مسؤولان آمریکایی دیدار و درباره این مساله با آنها گفت‌وگو خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ششم دسامبر گذشته قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و اعلام کرد که قصد دارد سفارت کشورش را از تل‌آویو به قدس منتقل کند.

این امر جنجال بزرگی را در سطح جهان و کشورهای عربی ایجاد کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای عربی مبنی بر عدم تغییر وضعیت شهر قدس اشغالی را با رای موافق ۱۲۸ کشور تصویب کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.