«شارپرس» گزارش داد، در سلیمانیه به نقل از یک منبع موثق با اشاره به استراتژی جدید دو حزب حاکم در کردستان عراق اعلام کرد حزب دموکرات کردستان عراق در اولین استراتژی پاسخگویی به ائتلاف اپوزیسیون بزودی با حضور در شورای استانی کرکوک به کاندید اتحادیه میهنی کردستان عراق برای پست استاندار رای خواهد داد.

این گزارش اضافه کرد: حزب دموکرات کردستان عراق به اتحادیه میهنی کردستان عراق در خصوص عدم اصلاح لیست های انتخاباتی در اقلیم که گفته می شود دارای ۹۰۰ هزار رای جعلی است قول داده و در مقابل اتحادیه میهنی کردستان عراق به برگزاری انتخابات در سه ماه آینده رضایت داده است.

این آژانس خبری در خصوص یکی دیگر از اقدامات این دو حزب نوشت: حزب دموکرات کردستان عراق همچنین وعده داده است حذف اسامی کسانی که از تشکیلات کردستان عراق چند حقوق دریافت می کنند به بعد از انتخابات موکول شود به نحوی که ارای دو حزب حاکم در انتخابات ریزش نداشته باشد.

از سوی دیگر این دو حزب در تلاش هستند با طرح تشکیل یک ائتلاف کردستانی برای انتخابات پارلمان عراق بین احزاب اپوزیسیون فاصله انداخته و آنها را رودرروی افکار عمومی کردستان عراق قرار دهند.

هفته گذشته هیاتی از احزاب اپوزیسیون تشکیلات منطقه کردستان عراق راهی بغداد شد و با حیدر العبادی نخست وزیر، نوری المالکی معاون رئیس جمهور و شماری از مسئولین عراق دیدار و گفت و گو کرد.

این در حالی است که بغداد هنوز حاضر به گفت و گوی مستقیم با تشکیلات منطقه کردستان عراق نشده است و آن را منوط به اعلام رسمی بطلان همه پرسی استقلال از سوی اربیل و نیز واگذاری فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی به دولت مرکزی دانسته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.