امانوئل مکرون رئیس جمهور میانه رو فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته با شعار مرزهای آزاد حضور یافت اما از آن زمان تاکنون رویکرد غیرقابل انعطاف دولت وی در قبال مهاجرانی که روزگار خود را در خیابان های پاریس و کاله می گذرانند ، با انتقادات بسیاری مواجه شده است.

فرانسه سال گذشته ۱۰۰ هزار درخواست پناهندگی دریافت کرد که آن را به یکی از مقاصد اصلی در اروپا تبدیل کرد.

مکرون وعده داده است زمان انتظار برای متقاضیان پناهندگی و در عین حال اخراج کسانی را که پس از رد وضعیت پناهندگی آنها هنوز در فرانسه به سر می برند ، تسریع کند -- رویکردی که وی " کارآمد " و " انسانی" می داند.

سازمان های غیردولتی ، اتحادیه های کارگری و احزاب چپ گرا در این خصوص دیدگاه های متفاوتی دارند و اغلب وی را به داشتن مشت آهنین متهم می کنند.

مکرون قرار است روز سه شنبه با مهاجران در کاله و سازمان های غیردولتی که با آنها کار می کنند و نیز با مقامات ، ساکنان محلی و اعضای نیروهای امنیتی که خواستار اتخاذ قوانین جدی تر برای پیشگیری از بروز هرج و مرج هستند ، دیدار خواهد کرد.

ناتاشا بوشار شهردار کاله روز دوشنبه در شبکه تلویزیونی بی اف ام گفت ساکنان محلی از این وضعیت " خسته شدند" و انتظار زیادی از این دیدار رئیس جمهور دارند.

اما این سفر با استقبال همه مواجه نشده است و سازمان های غیردولتی که در خط مقدم این بحران در کاله قرار دارند از دعوت برای دیدار با وی سر باز زدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس ، مکرون روز پنج شنبه قرار است برای شرکت در اجلاس فرانسه - انگلیس به جنوب انگلیس سفر کند و از این کشور بخواهد برای کاهش سنگینی بار مهاجران کمک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.